Marta k tomu má taky co říct

Sledoval mě celou tu dobu, co jsem koukala na tu hloupoučkou slaďárnu. Co sakra kouká? Co se mu zase nelíbí? Nejradši bych tu televizi vypla a řekla mu, že takhle to dál nejde. Že tohle je ubíjející. Takhle jsem si tu svoji sladkou budoucnost nepředstavovala.

spyuge
(Pan Roman vypráví)

Ani se nemusím pootáčet a cítím, jak mě neustále sjíždí pohledem. Dělám, že to nevnímám a směřuji svůj pohled na obrazovku před sebou. Oči mě pálí, nejradši bych se viděla v posteli, nohy pěkně v teple. Kdyby alespoň pořád nedorážel. Myslí si, že když mi lomcuje s ramenem, že mě to nějak uspokojí? Copak těma jeho tlapama může někoho vzrušit? Mozolovité dlaně, za nehty špína, hrubé ruce poznamenané prací. Kůže tvrdá, sedřená. Tělo už samozřejmě taky není, co bývávalo. Břicho nafouklé neustálým pitím piva a ujídáním z lednice, svaly na rukou má trochu ochablé a zadek už taky není tak pevný. Leží tam vždycky rozvalený v kostkovaných trenýrkách, které mu koupila jeho matka, a čeká, že celá natěšená hupsnu k němu do postele. Z úst má vyndanou zubní protézu, prořídlé vlasy navhčeným hřebenem zčesané dozadu. Když přijdu, znuděně se opře o lokty a prohlásí: "No konečně, málem jsem usnul..."
Teď sedí vedle mě v tričku s rádoby vtipným nápisem, nohy v sepraných teplácích široce roztažené, ponožky na patách prošlapané. V jedné ruce drží ovladač, v druhé prázdnou sklenici se zbytkem pěny. Hluboké vrásky na čele, nos pokrčený. Na tvářích a na bradě mu raší strniště, z lenosti už se pořádně holí jen nad horním rtem. A to se vždycky tak upravoval. Ráno vstával dřív, aby mohl jít do koupelny - namydlit, oholit, vyvonět. Když přišel domů, chodil rovnou do sprchy, kde na sebe vyplácal všechnu horkou vodu. Vycházel ze dveří, pískal si nějakou veselou písničku a za ním se valily mraky páry. Mračila jsem se na něj, že nebudu mít jak umýt nádobí, ale přitom jsem se radovala, že se snaží být pro mě stále přitažlivý. I když už se mu začínaly rýsovat kouty.
Ale teď? Přijde z práce, sundá si triko, rozepne pásek a otevře si první pivo. Následuje obvyklá otázka: "Co bude dneska k večeři?", po které zahájí "degustaci" - jak on říká procesu námáčení špinavého prstu do hrnce z omáčkou a následného olíznutí. Poté pochvalně zamlaská a do hlubokého talíře si naskládá hromadu houskových knedlíků, které poté naběračkou polije tlustou vrstvou mého odpoledního snažení. Žádné děkuji, žádné prosím. Zasloužím si já tohleto?
Tohle přece není žádný život. Ráno vstát, namazat tři housky se salámem (dvě jemu, jednu pro sebe), do práce, jít nakoupit, přijít domů urvaná. Nohy bolí a ruce mi plandají. Poklidit, uvařit a pak si na chvíli sednout před televizi. I když tam dávají jen samé pitomosti, člověka to přijemně uspí. A to jsme si plánovali, že budeme chodit do kina, do divadla, na procházky a na kuželky. Houby s octem, vážení. V kině jsme nebyli ani nepamatuju, proč, když to stejně budou dávat za chvíli v televizi? Divadlo je předražený a navíc se člověk musí nastrojit, když tam jde. Vešel by se on vůbec do obleku? A já do společenské sukně? Je někde hluboko ve skříni...
Měla bych mu říct pravdu. Že s ním nejsem spokojená, že mě tohle ubíjí. Každý den je stejný, žádné překvapení, žádná květina, ani pusa na tvář. Vím přesně, jak se pohne a co řekne. Mám ho dokonale přečteného. U polívky si čte noviny, při večeři zapíná rozhlas. Mám ho až po krk. Kdyby pořád tak nekoukal...

Autor: Lenka Veverková | pondělí 22.6.2009 8:27 | karma článku: 17,84 | přečteno: 1957x
  • Další články autora

Lenka Veverková

Co je pravda, a co ne? (Mlčení bobříků, Přísně tajné: Hrubá nemravnost)

... přemýšlím u inscenací Mlčení bobříků a Přísně tajné: Hrubá nemravnost. Autorem obou divadelních her je Tomáš Dianiška, který se při psaní nechal „inspirovat“ skutečnými osobnostmi, událostmi a celkovou atmosférou dané doby.

27.2.2017 v 17:47 | Karma: 12,83 | Přečteno: 757x | Diskuse| Kultura

Lenka Veverková

Taková ta dobře udělaná činohra

Ona ho miluje hluboce, on ji rozumně. Ona žárlí na ni a zlobí se na něho, on vyžírá ji a ona chce zpět své peníze. A on podřezává svině. Zní to jako spletitá hra osudu nebo jako námět mexické telenovely?

27.4.2016 v 9:10 | Karma: 11,59 | Přečteno: 531x | Diskuse| Kultura

Lenka Veverková

Takže vy budete kritička!

"A co vy studujete?" zeptal se mě se zájmem komisař, když jsem znovu neudělala zkoušku z autoškoly. "DAMU," přiznala jsem a hlas se mi klepal. "Tak to byste neměla bejt nervózní, ne?

26.4.2016 v 9:30 | Karma: 16,66 | Přečteno: 1028x | Diskuse| Osobní

Lenka Veverková

A žili šťastně až do smrti...

... říká se na konci skoro každé pohádky, aby byl happy end ještě umocněn a malé děti získaly pocit, že zlo zůstalo navždy poraženo a pravda a láska zvítězily nad lží a nenávistí. Ale bylo to tak doopravdy?

16.3.2016 v 18:28 | Karma: 10,80 | Přečteno: 577x | Diskuse| Kultura

Lenka Veverková

Jak jsem si vysnila terasu

Vyrostla jsem na vesnici. Obklopená přírodou jsem tudíž byla dennodenně. Každé ráno mě budilo kohoutí kokrhání a slunce, jež mohutně pražilo do mých oken situovaných na východ. Snídala jsem na zahradě, chodila jsem bosky

21.7.2015 v 14:45 | Karma: 25,54 | Přečteno: 3687x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Mohly by hlídat tisíce dětí. Většině z dětských skupin ale stát nedá peníze

26. dubna 2024

Premium Míst pro děti ve školkách je zoufalý nedostatek. Státu se pro letošek přihlásilo 180 lidí z...

Izraelský ministr Ben Gvir měl nehodu, auto po nárazu skončilo na střeše

26. dubna 2024  19:04

Izraelský ministr národní bezpečnosti Itamar Ben Gvir měl autonehodu ve městě Ramla ve středu země....

EU se od zemí jako Česko naučila hodně o Kremlu i Putinovi, řekla Leyenová

26. dubna 2024  18:09,  aktualizováno  18:29

Díky hořkým zkušenostem, které mají země ze středu a východu Evropy se Sovětským svazem, se...

Zkusil unést hocha ze školky, vydával se za jeho matku. Mladík dostal rok vězení

26. dubna 2024  18:16

Nejprve telefonicky a poté i osobně se čtyřiadvacetiletý muž snažil vynutit si vydání chlapce z...

  • Počet článků 86
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 10069x
Impulzivní, nestálá a věčně nerozhodná. Má ráda kvalitní humor, kvalitní literaturu, kvalitní víno a svůj blog plný kvalitní nudy