Milostný trojúhelník

je nejenom častým námětem filmů a knih, ale také oblíbeným tématem kurzů tvůrčího psaní. Co jiného zadat mladým pisálkům než dramatickou situaci - milostný trojúhelník, když povídku na libovolné téma jste vyčerpali hned na první hodině?

M: Nejlepší koncert! Prostě nejlepší. Mě mrazí ještě teď z tý poslední písničky. Šáhni si tady... Tady! Cejtíš to? Mám úplně husí kůži. Ty kytary! A ten vokál! Jsem měl pocit, že se z toho roztříštim na tisíc kousků! Co je? Tobě se to nelíbilo? 

K: Ale jo, líbilo.

M: Jo? Že jsi nějaká zamlklá. Nebo v tý druhý písničce, tády dá dada dý a pak... chvíle ticha a pak to začne. Neuvěřitelná energie. Ze všech stran se to valí. Bubny začnou jen tak zlehka, jakože nenápadně, v pozadí. Ale udávaj rytmus. Tyjo, ten rytmus! Úplně tě to semele.

K: Prosimtě, pojďme už domů.

M: Co děláš? Jsme je přece vždycky poslouchali spolu. Pouštěla jsi to třikrát, co třikrát – pětkrát za sebou, tak dlouho, dokud se mi to taky nezačlo líbit. Říkalas, že je to tvoje nejoblíbenější kapela.

K: Jo? To, že jsem říkala? Tolik se mi zas nelíbí...

M: Cože? Jak jako tolik nelíbí? Vždyť jsi mi dala i tohle tričko!

K: To je jedno, ne? Líbí, nelíbí. Bolí mě hlava, jsem hrozně unavená. Nemám náladu na takový řeči, co bylo, to bylo. 

M: Říkalas, že v něm přece konečně vypadám mužně. Taky jsem si nechal narůst to strniště jako ten... Hele, to je von! Je to vón? No, je to vón.

K: Kdo?

M: Ten kytarista! Dyk máš jeho fotky všude po pokoji. To je na tuty von! Pojď za nim, zeptám se ho, jestli mi podepíše tu desku, jo?

K: Proboha ne! Nebuď trapnej. Nikam nechoď, dolejzat za nějakym kytaristou a prosit se ho vo podpis.

M: Jakej trapnej? Prosimtě, pojď, bude to v pohodě. Ji táhnu celej den jenom kvůli tomu.

K: Nikam nejdu! Nebudu se ho vo nic prosit!

M: Pójď prosimtě, nedělej zagorku. Jenom mi to podepíše a půjdeme domů. Jsi to... nějaká bledá, tobě je fakt špatně?

K: Hele, počkám na tebe tady.

T: Kristýno?

M: Hele, jde sem. Von jde sem! Tyvole! Přímo k nám! Se poseru štěstím.

K: Já asi půjdu na záchod, mně je hrozně zle.

M: Prosím vás, mohl byste se mi na tu desku... podepsat?

T: Kris --- Cože? Jo. To asi moh'. Ukaž to. Pro koho?

M: Pro Kristýnku a Martina. Ten koncert byl skvělej. Slyšel jsem vás poprvý -

T: Pro Kristýnu?

M: Jo, po r měkký a po t tvrdý. A dlouhý. Haha. Jak řikám poprvý, ale poslouchám vás už hrozně dlou-

T: Tu Kristýnu, jak tu stála?

M: Jo, pro ni. Ona vás má hrozně ráda. Pořád o vás mluví. Ale to já taky. Jsme největší fanoušci. Jako vaši. Bože, ta poslední písnička mě fakt dostala. Nejradši mám tu pasáž, jak -

T: A ty seš jako její brácha nebo co?

M: Kytarista do toho řízne a zpěvák zpívá tak vysoko. Nene, bráchu má taky. Ale mladšího. Já s ní chodim. Úplně se mi z toho zježily chlupy tady. Na krku. Šáhněte si. Tady!

T: Nebudu na tebe šahat, ty buzerante. Jak dlouho se znáš s Kristýnou?

M: Cože, co? Počkat, už to bude... za dva tejdny to bude rok. K výročí sem koupil lístky na ten váš akusticej koncert. Jsem zvědavej, jak to bude znít -

T: Rok říkáš, jo? Ses posral, ne?

M: bez těch efektů. Cože? Proč? Seznámili jsme se... Jé, to je docela vtipný, seznámili sme se, jak ste tu hráli naposledy. Ona přišla, celá ubulená, voči takhle rozmazaný a vlasy celý rozcuchaný, jo, přišla takhle k baru a mně ji bylo hrozně líto. A tak říkám: Tobě se ta kapela nelíbí? A ona, že líbí. Já sem vás tou dobu neposlouchal a moc mě to nebavilo, se přiznám... Ale jako měl jsem k týhle hudbě vždycky blízko...

T: Hele, zkrať to, jo?

M: Jo. Tak jí řikám: Tobě se ta kapela nelíbí? A ona: Právě, že líbí. Hrozně moc. Jo, hrozně moc říkala. A já řikám: Tak proč brečíš, prosimtě? Nebul, ne? Nikdy nevim, co mám dělat, když holka brečí.

T: Tyvole, nemel a mluv dál.

M: Jo. No... No a ona, že ten kluk její, že ji podved, že ho načapala s nějakou jinou. Že se tam po ní plazil.

T: Aha?

M: No a tak jsme si tak povídali a pak sem ji pozval k sobě domů. A ona, že né. A já, že jó. No, tak jsme šli.

T: Aha. Hele mladej. Ty si dáš pohov a Kristýnu necháš na pokoji, jasný?

M: Cože? 

T: Kristýna je moje holka, je ti to kurva jasný? Moje holka. To, že sem párkrát ujel. Do toho ti nic není. Do toho ti fakt kurva nic není!

M: Hele támhle je, Kristý! Kristýno!

K: Dejte mi voba dva pokoj. Voba dva.

M a T: Kristýno!

Autor: Lenka Veverková | sobota 1.11.2014 11:17 | karma článku: 15,06 | přečteno: 1460x
  • Další články autora

Lenka Veverková

Co je pravda, a co ne? (Mlčení bobříků, Přísně tajné: Hrubá nemravnost)

... přemýšlím u inscenací Mlčení bobříků a Přísně tajné: Hrubá nemravnost. Autorem obou divadelních her je Tomáš Dianiška, který se při psaní nechal „inspirovat“ skutečnými osobnostmi, událostmi a celkovou atmosférou dané doby.

27.2.2017 v 17:47 | Karma: 12,83 | Přečteno: 757x | Diskuse| Kultura

Lenka Veverková

Taková ta dobře udělaná činohra

Ona ho miluje hluboce, on ji rozumně. Ona žárlí na ni a zlobí se na něho, on vyžírá ji a ona chce zpět své peníze. A on podřezává svině. Zní to jako spletitá hra osudu nebo jako námět mexické telenovely?

27.4.2016 v 9:10 | Karma: 11,59 | Přečteno: 531x | Diskuse| Kultura

Lenka Veverková

Takže vy budete kritička!

"A co vy studujete?" zeptal se mě se zájmem komisař, když jsem znovu neudělala zkoušku z autoškoly. "DAMU," přiznala jsem a hlas se mi klepal. "Tak to byste neměla bejt nervózní, ne?

26.4.2016 v 9:30 | Karma: 16,66 | Přečteno: 1028x | Diskuse| Osobní

Lenka Veverková

A žili šťastně až do smrti...

... říká se na konci skoro každé pohádky, aby byl happy end ještě umocněn a malé děti získaly pocit, že zlo zůstalo navždy poraženo a pravda a láska zvítězily nad lží a nenávistí. Ale bylo to tak doopravdy?

16.3.2016 v 18:28 | Karma: 10,80 | Přečteno: 577x | Diskuse| Kultura

Lenka Veverková

Jak jsem si vysnila terasu

Vyrostla jsem na vesnici. Obklopená přírodou jsem tudíž byla dennodenně. Každé ráno mě budilo kohoutí kokrhání a slunce, jež mohutně pražilo do mých oken situovaných na východ. Snídala jsem na zahradě, chodila jsem bosky

21.7.2015 v 14:45 | Karma: 25,54 | Přečteno: 3687x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Rusové v noci ničili ukrajinskou infrastrukturu, znovu útočili i na Charkov

27. dubna 2024  8:05

Sledujeme online Rusko v noci na sobotu zaútočilo na energetickou strukturu Ukrajiny. Ve třech oblastech poškodili...

V Česku přibývá nakažených malárií, nemoc si lidé vozí z dovolené

27. dubna 2024  7:29

Po útlumu v době covidu-19 opět roste počet Čechů, kteří se v zahraničí nakazili malárií. Loni jich...

Izrael zaslal Hamásu reakci na postoj k ukončení války, hnutí žádalo příměří

27. dubna 2024  7:07

Palestinské hnutí Hamás uvedlo, že v sobotu dostalo od Izraele oficiální odpověď, která se týká...

Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar

27. dubna 2024

Rozstřel Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 86
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 10069x
Impulzivní, nestálá a věčně nerozhodná. Má ráda kvalitní humor, kvalitní literaturu, kvalitní víno a svůj blog plný kvalitní nudy