Splnit si svůj sen

Poprvé jsem chuť adrenalinu zažil roku 1982. Byly mi dva roky a jel jsem rychlostí 30 km/ hod kočárkem dolů z kopce. Seděl jsem, pevně se držel okraje a oči jsem měl široce otevřené. Vnímal jsem jak poryv větru a prudké drncání po dlažebních kostkách, tak křik okolních lidí, kteří volali: "Dítě! Támhle jede dítě. Zastavte ten kočárek."

Budte stastni za kazdou cenu!Bogac (DA)
Jízda trvala asi minutu. Potom jsem prudce zastavil o mohutný pupek místního řezníka. "Mám ho!" chlubil se a vytahoval mě z kočárku. Kšíry se mi zařezávaly do paží a já řval jako tur. V mžiku se objevila má matka a udýchaně vysvětlovala: "Šla jsem jenom do trafiky pro noviny. Vyjdu a kočár nikde. Já se tak lekla! Koukám a všichni běží dolů, tak jsem běžela taky a celou dobu se modlila, aby se malýmu nic nestalo. Děkuju vám moc!" Řezník se zapýřil a matka začala moje červené tváře zahrnovat polibky.
Od té doby jsem se více či méně úspěšně snažil zažít podobné vzrůšo jako tehdy. Skákal jsem z postýlky, lezl do otevřeného okna, chodil blízko silnice a šplhal na stromy. Pokaždé přispěchala moje matka a s hrůzou v očích mě zachraňovala. Nepomáhaly výhružky ani přemlouvání, má chuť po adrenalinu byla silnější.
Rychlá jízda na motorce, závodění v autě, létání letadlem... nic se tomu pocitu, který jsem zažil roku 1982, nemohlo vyrovnat. Zkoušel jsem skákat bungee jumping, zdolával jsem vrcholy hor, jezdil na horském kole po nebezpečných místech, potápěl jsem se... Nic. Všichni mě považovali za blázna, co leze do každé voloviny, ale já chtěl být jenom šťastný.
"Na co myslíš?" ptala se mě má žena, když jsme se chystali ke spánku. "Ale na nic," použil jsem svou obvyklou odpověď. "Nevypadáš spokojeně," řekla a zamyslela se. "Vlastně nikdy nemáš ten rozzářený úsměv, který vídám u našich dětí." "Jednou jako malej jsem se řítil hroznou rychlostí dolů z kopce. Seděl jsem v kočárku a hrozně se mi to líbilo. Bylo to nebezpečný, ale přesto jsem měl jistotu, že mě někdo dole chytne a zachrání. Zvláštní, co?" Moje žena si jenom zaťukala na čelo a otočila se zády. "Tvoje problémy bych chtěla mít," konstatovala než zhasla lampičku.
V den mých šestatřicátých narozenin jsem dostal velkou krabici, ve které se skrývala oranžová dětská motorka. "Kočárek neměli?" otázal jsem se s úsměvem na rtech, zatímco můj malý syn si motorku testoval. "A unese mě to?" ptal jsem se s obavou. "Neboj, tahle byla vyrobená pro extra tučné děti." Za dvě hodiny jsem stál na kopci mého rodného města a připravoval se ke startu. "Tři, dva, jedna... Teď." volala moje manželka a strčila mě do zad. Jel jsem rychle jako vítr. Koukal jsem před sebe a lidi mi uhýbali z cesty. Jaké bylo moje překvapení, když jsem zpomalil a přede mnou se objevil řezník. O více než třicet let starší, s hůlkou v pravé ruce. "Mám ho." křičel a tahal mě za uši. "Áu!" snažil jsem se vyprostit z jeho stisku, ale byl příliš pevný.
"Áu!" "Vstávej tati, dneska mám narozeniny." skákal mi po břiše můj malý syn. "Že neuhodneš, co jsem dostal od mamky!"

Nebuďme choulostiví rejpalové a puntíčkáři a řekněme si popravdě, že ty roky nesedí... ani nestojí. 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Lenka Veverková | pátek 18.7.2008 17:20 | karma článku: 23,37 | přečteno: 3026x
  • Další články autora

Lenka Veverková

Co je pravda, a co ne? (Mlčení bobříků, Přísně tajné: Hrubá nemravnost)

... přemýšlím u inscenací Mlčení bobříků a Přísně tajné: Hrubá nemravnost. Autorem obou divadelních her je Tomáš Dianiška, který se při psaní nechal „inspirovat“ skutečnými osobnostmi, událostmi a celkovou atmosférou dané doby.

27.2.2017 v 17:47 | Karma: 12,83 | Přečteno: 757x | Diskuse| Kultura

Lenka Veverková

Taková ta dobře udělaná činohra

Ona ho miluje hluboce, on ji rozumně. Ona žárlí na ni a zlobí se na něho, on vyžírá ji a ona chce zpět své peníze. A on podřezává svině. Zní to jako spletitá hra osudu nebo jako námět mexické telenovely?

27.4.2016 v 9:10 | Karma: 11,59 | Přečteno: 532x | Diskuse| Kultura

Lenka Veverková

Takže vy budete kritička!

"A co vy studujete?" zeptal se mě se zájmem komisař, když jsem znovu neudělala zkoušku z autoškoly. "DAMU," přiznala jsem a hlas se mi klepal. "Tak to byste neměla bejt nervózní, ne?

26.4.2016 v 9:30 | Karma: 16,66 | Přečteno: 1030x | Diskuse| Osobní

Lenka Veverková

A žili šťastně až do smrti...

... říká se na konci skoro každé pohádky, aby byl happy end ještě umocněn a malé děti získaly pocit, že zlo zůstalo navždy poraženo a pravda a láska zvítězily nad lží a nenávistí. Ale bylo to tak doopravdy?

16.3.2016 v 18:28 | Karma: 10,80 | Přečteno: 578x | Diskuse| Kultura

Lenka Veverková

Jak jsem si vysnila terasu

Vyrostla jsem na vesnici. Obklopená přírodou jsem tudíž byla dennodenně. Každé ráno mě budilo kohoutí kokrhání a slunce, jež mohutně pražilo do mých oken situovaných na východ. Snídala jsem na zahradě, chodila jsem bosky

21.7.2015 v 14:45 | Karma: 25,54 | Přečteno: 3689x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Odvolací soud potvrdil osvobození učitelky, která popírala válečné zločiny

6. května 2024  10:18,  aktualizováno  11:36

Pražská učitelka Martina Bednářová, která čelila obžalobě z popírání ruských válečných zločinů na...

Přijdou bouřky s vydatným deštěm, do zítřka naprší i přes 50 milimetrů

6. května 2024  11:31

Při bouřkách a dešti může od pondělí do úterního rána místy v Česku napršet v úhrnu přes 50 mm,...

Ve Vatikánu zadrželi českého faráře s pistolí, noži a šroubovákem

6. května 2024  9:51,  aktualizováno  11:25

Při vstupu do Vatikánu policie o víkendu zadržela faráře z České republiky, který měl u sebe v...

Začátek týdne bude oblačný s bouřkami. Slunce se vrátí ve středu

6. května 2024  6:23,  aktualizováno  11:22

Zataženo až oblačno vydrží na většině míst v Česku až do poloviny týdne. Česku se nevyhne ani déšť,...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 86
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 10069x
Impulzivní, nestálá a věčně nerozhodná. Má ráda kvalitní humor, kvalitní literaturu, kvalitní víno a svůj blog plný kvalitní nudy