Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

#dobrouchutlenko

Jakmile přede mnou stojí talíř s jídlem, začne mě svědět ruka. Ne proto, že bych chtěla popadnout příbor a pustit se do naplnění mého kručícího žaludku, já mám chuť vytáhnout mobil a zasadit mou snídani, oběd, večeři, svačinu a nebo dezert do čtvercového formátu. Přidat nějaký filtr, aby vynikly barvy, zaostřit, případně dodat více kontrastu. Napsat popisek a zveřejnit na instagramu. Proč se musím chlubit téměř s každým kouskem jídla, co plánuji sníst? Proč mám pocit, že ostatní lidi bude zajímat, jak jsem si naaranžovala dnešní pokrm? 

snídaněLV aka instagramaddicted

Za svou zálibu, která přerůstá téměř v nemoc, se jako správný závislák stydím. Zároveň se jí ale nedokážu ubránit. I přes posměch okolí, nechápavý výraz a kroucení hlavy mé matky, otrávených obličejů a v sloup protočených očí přátel, kteří se ptají: "Už zase?", nemůžu přestat. Zaznamenávám si většinu toho, co sním, přestože nedržím dietu a ani nemám přinést svůj aktuální jídelníček doktorovi či trenérovi. Prostě mě to baví.

Mám ráda jídlo. Ráda vařím, ráda peču, ráda vymýšlím recepty z toho, co najdu ve spíži a v lednici. Ráda improvizuji a mám radost z nečekaně dobrého výsledku. Miluju společné stolování, krásně připravený stůl plný jídla, pití, květin a přáteli, kteří si nemůžou vybrat, co si dát první. Když jím spolu s ostatními, je mi trochu trapné ztrácet focením čas příliš dlouhou dobu, takže většinou jen jednou, dvakrát cvaknu. I přesto jsem terčem posměchu. Kdyby ovšem ostatní věděli, co předchází fotkám jídel, které konzumuji sama...

Většinou hledám správné světlo. Když je už slunce za okny, je nalezení místa o něco jednodušší. Následuji sluneční paprsky. Přitahuji stůl k oknu, pokládám na okno dřevěné prkénko na krájení, dávám talíř na zem na prkennou podlahu či jej stavím na jakékoli osvětlené místo a podestýlám utěrkou či jiným kusem látky. Ano, několikrát jsem již použila i kus svého oblečení. Pokud je za okny tma tmoucí, sestojuji pomocí několika osvětlení co nejpřirozenější světlo a přidávám více kontrastu. Fotka je sice horší kvality, ale nemohu si pomoct. Mám tak krásnou večeři, že ji prostě musím vyfotit.

Následuje natočení talíře do správného úhlu, přesouvání z místa na místo, tam a zase zpátky a ještě jednou blíž k tomu paprsku. Kde je ten paprsek? Vždyť tu ještě před chvílí byl! Pokládám vidličku či lžíci do správného úhlu, s mobilem se přibližuji nebo naopak ustupuji o krok dál. Pořád to není ono, říkám si a přearanžovávám talíř. Rajče více doprava, okurku spíš doleva, ten salát není moc fotogenický... Banán příště musím nakrájet na kolečka, kokos mám sice ráda, ale měla bych s ním šetřit, aby na fotce bylo něco vidět, arašídové máslo na fotce vůbec nevypadá jako arašídové máslo ale jako...

Na instagramu sleduji několik desítek lidí, kteří mají stejnou závislost jako já. Svým způsobem mě uklidňuje, že se ráno probudím a uvidím jejich snídaně. Mí instagramoví přátelé jsou stále naživu. Nic se jim nestalo. Asi bych se trochu začala bát, kdyby někteří z nich nedali fotku své snídaně na internet. Jsem v tom po uši stejně jako oni. Slintám nad jejich obědy, přeju jim dobrou chuť k večeři, obdivuji jejich fotky, inspiruji se jimi, vařím podle jejich receptů. Šesti z nich jsem se zeptala na pět otázek. Možná jsem hledala odpovědi i pro sebe. Proč tohle všechno děláme? Proč vystavujeme svoje jídla na odiv?

rozhovor si můžete přečíst v časopise Cinnamon, v němž vyšel i tento fejeton

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Lenka Veverková | čtvrtek 13.3.2014 9:30 | karma článku: 9,50 | přečteno: 638x
  • Další články autora

Lenka Veverková

Co je pravda, a co ne? (Mlčení bobříků, Přísně tajné: Hrubá nemravnost)

... přemýšlím u inscenací Mlčení bobříků a Přísně tajné: Hrubá nemravnost. Autorem obou divadelních her je Tomáš Dianiška, který se při psaní nechal „inspirovat“ skutečnými osobnostmi, událostmi a celkovou atmosférou dané doby.

27.2.2017 v 17:47 | Karma: 12,83 | Přečteno: 757x | Diskuse| Kultura

Lenka Veverková

Taková ta dobře udělaná činohra

Ona ho miluje hluboce, on ji rozumně. Ona žárlí na ni a zlobí se na něho, on vyžírá ji a ona chce zpět své peníze. A on podřezává svině. Zní to jako spletitá hra osudu nebo jako námět mexické telenovely?

27.4.2016 v 9:10 | Karma: 11,59 | Přečteno: 532x | Diskuse| Kultura

Lenka Veverková

Takže vy budete kritička!

"A co vy studujete?" zeptal se mě se zájmem komisař, když jsem znovu neudělala zkoušku z autoškoly. "DAMU," přiznala jsem a hlas se mi klepal. "Tak to byste neměla bejt nervózní, ne?

26.4.2016 v 9:30 | Karma: 16,66 | Přečteno: 1030x | Diskuse| Osobní

Lenka Veverková

A žili šťastně až do smrti...

... říká se na konci skoro každé pohádky, aby byl happy end ještě umocněn a malé děti získaly pocit, že zlo zůstalo navždy poraženo a pravda a láska zvítězily nad lží a nenávistí. Ale bylo to tak doopravdy?

16.3.2016 v 18:28 | Karma: 10,80 | Přečteno: 578x | Diskuse| Kultura

Lenka Veverková

Jak jsem si vysnila terasu

Vyrostla jsem na vesnici. Obklopená přírodou jsem tudíž byla dennodenně. Každé ráno mě budilo kohoutí kokrhání a slunce, jež mohutně pražilo do mých oken situovaných na východ. Snídala jsem na zahradě, chodila jsem bosky

21.7.2015 v 14:45 | Karma: 25,54 | Přečteno: 3689x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Černý kašel polevil. Nově nakažených ubylo o pětinu

6. května 2024  15:01

V České republice za týden přibylo 1266 případů onemocnění černým kašlem, je to o 338 případů méně...

Nevlastní vnučka viní seniora z osahávání. Chtějí jen peníze, brání se souzený

6. května 2024  14:32

Jednaosmdesátiletý senior z Táborska stanul na lavici obžalovaných za pohlavní zneužívání nezletilé...

Novým premiérem Skotska bude veterán Swinney, všichni soupeři odstoupili

6. května 2024  14:22

Novým lídrem Skotské národní strany je politický veterán John Swinney, který už stranu vedl před...

Putin je vrah, vítal protest motorkáře u hrobů sovětských vojáků v Praze

6. května 2024,  aktualizováno  14:18

Motorkáři z Night MC Europe, odnože ruského motorkářského klubu Noční vlci, přijeli na pražské...

  • Počet článků 86
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 10069x
Impulzivní, nestálá a věčně nerozhodná. Má ráda kvalitní humor, kvalitní literaturu, kvalitní víno a svůj blog plný kvalitní nudy