Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Jaký já jsem fanoušek

Vždy jsem opovrhoval přehnaným fanouškovstvím a mánií, která se rozpoutala, když se objevila nějaká nová hvězdička, jež po pár měsících stejně zhasla. Fanoušci šíleli a psali si na tváře jméno svého idola, kupovali si trička s jeho fotkou, kazety, cédéčka a různé serepetičky ve formě plyšových zvířátek, nechutných barevných variací, či talismanů pro štěstí. Davy skandující jméno své stár ve mně vyvolávaly pocity úzkosti a slečinky, které se svlékaly, aby si jich povšiml jejich vyvolený, mě znechucovaly. Ach, jak trapní a ubozí jsou.

flickr.com

Nikdy jsem neměl potřebu ukazovat své zapálení pro mého hrdinu někomu jinému. Nejsem členem žádného fanclubu, nejezdím na žádné hloupé srazy, ani nesoutěžím v časopisech o podepsanou fotku, i když odpověď znám. Už odmalička jsem tichý introvertní člověk proslulý svým pedantským chováním a smyslem pro přesnost. Na své puntičkářství jsem patřičně hrdý. Potřebuji kolem sebe mít klid, pořádek a čisto. Jsem až posedlý utahováním kohoutku až na doraz či kontrolováním přesnosti začátku televizního pořadu. Rád sedím ve svém potemnělém pokoji, lepím modely letadel či sleduji pořady v televizi.

Televize pro mě byla také podnětem k fanouškovství, které se naplno rozpoutalo tak před šesti lety. V televizi jsem totiž poznal svého idola. Čekal jsem na jeden ze svých oblíbených dokumentárních pořadů, který měl jako obvykle zpoždění. Už dvě minuty jsem měl sledovat Život v oceánu, ale místo toho na obrazovce běžela reklama na hubení potkanů. Mimoděk jsem zmáčkl tlačítko na ovladači a sledoval jsem mého akčního hrdinu, jak běží a lehce dopadá zloděje. Okamžitě jsem si ho zamiloval a začal o něm shánět informace.

Jsem tichý fanoušek. Vlastním tlustý nelinkovaný sešit v tvrdých modrých deskách. Z časopisů a novin pečlivě vystřihuji fotky mého hrdiny a lepím si je do sešitu. Zatím jsem ani jednou nechyboval a žádnou fotku v mém sešitě nenajdete dvakrát.

Na prvních padesáti stranách je sepsán jeho stručný životopis, dalších sto stran je věnovaných fotkám a zadní část sešitu je popsaná zajímavostmi z jeho pestrého života. Tyto střípky, které postupně skládám jako puzzle, mi slouží jako nedozírná studnice moudrosti a inspirace. Tolik si vážím mého hrdiny, že si často pohrávám s myšlenkou na setkání s ním. Na jednu stranu ohromně lákavá myšlenka mě na stranu druhou děsí.

Bohatě mi stačí prohlížet si po večerech svůj sešit, listovat v něm a přemýšlet o tom, jaké by to bylo setkat se s komisařem Rexem.

Autor: Lenka Veverková | neděle 27.1.2008 14:32 | karma článku: 14,61 | přečteno: 2081x
  • Další články autora

Lenka Veverková

Co je pravda, a co ne? (Mlčení bobříků, Přísně tajné: Hrubá nemravnost)

... přemýšlím u inscenací Mlčení bobříků a Přísně tajné: Hrubá nemravnost. Autorem obou divadelních her je Tomáš Dianiška, který se při psaní nechal „inspirovat“ skutečnými osobnostmi, událostmi a celkovou atmosférou dané doby.

27.2.2017 v 17:47 | Karma: 12,83 | Přečteno: 757x | Diskuse| Kultura

Lenka Veverková

Taková ta dobře udělaná činohra

Ona ho miluje hluboce, on ji rozumně. Ona žárlí na ni a zlobí se na něho, on vyžírá ji a ona chce zpět své peníze. A on podřezává svině. Zní to jako spletitá hra osudu nebo jako námět mexické telenovely?

27.4.2016 v 9:10 | Karma: 11,59 | Přečteno: 531x | Diskuse| Kultura

Lenka Veverková

Takže vy budete kritička!

"A co vy studujete?" zeptal se mě se zájmem komisař, když jsem znovu neudělala zkoušku z autoškoly. "DAMU," přiznala jsem a hlas se mi klepal. "Tak to byste neměla bejt nervózní, ne?

26.4.2016 v 9:30 | Karma: 16,66 | Přečteno: 1028x | Diskuse| Osobní

Lenka Veverková

A žili šťastně až do smrti...

... říká se na konci skoro každé pohádky, aby byl happy end ještě umocněn a malé děti získaly pocit, že zlo zůstalo navždy poraženo a pravda a láska zvítězily nad lží a nenávistí. Ale bylo to tak doopravdy?

16.3.2016 v 18:28 | Karma: 10,80 | Přečteno: 577x | Diskuse| Kultura

Lenka Veverková

Jak jsem si vysnila terasu

Vyrostla jsem na vesnici. Obklopená přírodou jsem tudíž byla dennodenně. Každé ráno mě budilo kohoutí kokrhání a slunce, jež mohutně pražilo do mých oken situovaných na východ. Snídala jsem na zahradě, chodila jsem bosky

21.7.2015 v 14:45 | Karma: 25,54 | Přečteno: 3687x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Moskva se chlubí kořistí z Ukrajiny: Abramsy, Leopardy i českým BVP

1. května 2024  15:38

V Moskvě ve středu začala výstava západní vojenské techniky, kterou používá ukrajinská armáda a...

Izrael zasáhl budovu bezpečnostních sil v Damašku, osm vojáků utrpělo zranění

3. května 2024  6:43

Při izraelském vzdušném úderu byla ve čtvrtek večer zasažena budova syrských bezpečnostních sil na...

Záplavy na jihu Brazílie si vyžádaly desítky obětí, přehradám hrozí kolaps

3. května 2024  6:23

Rozsáhlé záplavy, které v těchto dnech sužují jih Brazílie, mají nejméně 29 obětí. Dalších 60 lidí...

Soud poslal na čtyři roky do vězení kapitána lodi, na které uhořelo 34 lidí

3. května 2024  6:14

Americký soud poslal na čtyři roky do vězení kapitána lodi, při jejímž požáru zahynulo v roce 2019...

iDNES Premium jen za 49 Kč na 3 měsíce. Získejte i vstupenky na MS v hokeji

3. května 2024

Před blížícím se mistrovstvím světa v hokeji přichází iDNES Premium s mimořádnou akční nabídkou....

  • Počet článků 86
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 10069x
Impulzivní, nestálá a věčně nerozhodná. Má ráda kvalitní humor, kvalitní literaturu, kvalitní víno a svůj blog plný kvalitní nudy