Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Protivín, Platan a krokodýlí ZOO.

Mí pravidelní čtenáři již znají mou skromnou historii - narodila se v Praze, žila na vesnici, nyní bydlí v malém městě - v Protivíně. Pozornější zbystří a hned ví (pivo), ostatní jdou hledat mapu či googlovat v hlubinách internetu. Dovolte mi představit vám Protivín.

Platan. Krokodýlí ZOO. Rodiště Jiřího Koláře. 5 000 obyvatel. Řeka Blanice. Vlakové nádraží, vlaková zastávka, autobusové zastávky. Malý supermarker, pekárna a prodejna světel. Spousta vietnamských obchůdků - večerek, potravin i textilů. Nonstopy, hospody, putyky. Jedna slušná restaurace. V létě je tu pouť. A máme tu super sekáč (nedávno bylo všechno za dvacku)!
Bydlím tu skoro dva roky. Výhled z mého pokoje teda nic moc, ale večer mi tu do okna svítí lampa z ulice (to jsme na vesnici neměli) a dělá to takový romantický světlo... a já romantiku fákt můžu! Není maloměsto jako maloměsto, přečtěte si pár mých příhod a seznamte se s Protivínem!

  • To zrovna tehdá... Jdu se objednat ke kadeřnici (lidové ceny, rádio Faktor a rozhovor na úrovni: "A ty teď budeš maturovat, jóóó?" ) a pak mě napadlo, že bych si mohla koupit housky na zítřejší svačinu. Já bláhová! Vždyť už bylo půl pátý odpoledne! Ale přesto jsem to zkusila a šla do krámku přes ulici. Již dlouho jsem nebyla v obchodě, kde byste si věci nedávali do košíku sami, ale ukazovali na poličky a prodavač vám věci sundaval na pultík a psal jejich cenu na papírek. Čísla pěkně pod sebe, čára a sečíst! Jako v Bylo nás pět! Avšak hned v zápětí mi při pohledu na dva-tři chleby na poličce bylo jasné, že pár lidí už tu bylo přede mnou. Navíc byl ten chleba podezřele levný a na mou otázku, proč tomu tak je, mi bylo odpovězeno, že je ze včerejška... "Aha... hm... tak ten asi nechci," rozhodla jsem se snobsky a prodavačka se mi vysmála. "Co že jako chci ve čtyři odpoledne?" Bylo by bláznovství říct, že jsem sem přišla pro něco celozrnného či snad něco jiného než vobyč chleba, takže jsem odešla s nepořízenou.
  • Před týdnem jdu po náměstí a u hodin (nejoblíbenější místo setkání všech místních - "Sejdeme se u hodin!" je něco jako "Sejdeme se u koně!") sedí poloopilá skupinka mužského pohlaví, jež tipuje, kolik kolem procházející dámy váží kilogramů! (!!!) Lichotit mi může jen to, že si tipli méně než je tomu doopravdy, ale přece jen mě zaráží, že jim nebylo náct, ale asi tak kolem čtyřiceti-padesáti. A jeden měl na hlavě igelitovej pytlík...
  • Na parkovišti v ulici kousek od náměstí je spousta koček. Přemnožily se tam a místo aby je řidiči v neočekávané chvíli přejeli a zabránili tak neustálému mrouskání, syčení a mňoukání, tak je snad ještě nechávají sedět na svých autech. Koček je víc neži deset - malé, velké, tlusté, špinavé, čisté, nemocné... a lidé je ještě chodí krmit! Dobrá, dobrá - přinést jim misku mlíka, to je hezké. Přinést jim zbytek od večeře - uznávám, že někteří z nás jsou samaritáni. Ale sedět u okna a házet jim z pátého patra na zem kusy syrového masa? Zážitek! Protivín!
  • Zábava místní mládeže spočívá v sednutí si na lavičku před supermarket nebo na parapet u pošty (nesnažte se pochopit) a vytrvale pozorovat ostatní. Vydrží tam klidně několik hodin, ať je zima nebo ukrutné horko. Jsou v uniformě, kterou jim nadiktoval samotnej štrýt. Holky i kluci mají mikinu s kapucou, kšiltovku, obrovské, volné džíny a skejtové boty (nikoho z nich jsem se skejtem pod nohama ani v ruce nepotkala). Většinou pokuřujou a vlastně ani nevím, co tak důležitýho se na těch několikahodinových poradách řeší... Když jdu kolem nich, tak se mi posmívají za to, co mám na sobě. Cože beru jako znamení toho, že mi to zrovna výjimečně sluší. Protivínu říkaj Platan city a na zemi po nich zůstávají loužičky plivanců, špačky cigaret a obaly od brambůrek.
  • O protivínskym gangu zmiňovat nic nebudu, přece jen domoobrana asi zřízena nebyla... Info tady.
Autor: Lenka Veverková | středa 3.11.2010 13:46 | karma článku: 20,79 | přečteno: 2679x
  • Další články autora

Lenka Veverková

Co je pravda, a co ne? (Mlčení bobříků, Přísně tajné: Hrubá nemravnost)

... přemýšlím u inscenací Mlčení bobříků a Přísně tajné: Hrubá nemravnost. Autorem obou divadelních her je Tomáš Dianiška, který se při psaní nechal „inspirovat“ skutečnými osobnostmi, událostmi a celkovou atmosférou dané doby.

27.2.2017 v 17:47 | Karma: 12,83 | Přečteno: 757x | Diskuse| Kultura

Lenka Veverková

Taková ta dobře udělaná činohra

Ona ho miluje hluboce, on ji rozumně. Ona žárlí na ni a zlobí se na něho, on vyžírá ji a ona chce zpět své peníze. A on podřezává svině. Zní to jako spletitá hra osudu nebo jako námět mexické telenovely?

27.4.2016 v 9:10 | Karma: 11,59 | Přečteno: 532x | Diskuse| Kultura

Lenka Veverková

Takže vy budete kritička!

"A co vy studujete?" zeptal se mě se zájmem komisař, když jsem znovu neudělala zkoušku z autoškoly. "DAMU," přiznala jsem a hlas se mi klepal. "Tak to byste neměla bejt nervózní, ne?

26.4.2016 v 9:30 | Karma: 16,66 | Přečteno: 1030x | Diskuse| Osobní

Lenka Veverková

A žili šťastně až do smrti...

... říká se na konci skoro každé pohádky, aby byl happy end ještě umocněn a malé děti získaly pocit, že zlo zůstalo navždy poraženo a pravda a láska zvítězily nad lží a nenávistí. Ale bylo to tak doopravdy?

16.3.2016 v 18:28 | Karma: 10,80 | Přečteno: 578x | Diskuse| Kultura

Lenka Veverková

Jak jsem si vysnila terasu

Vyrostla jsem na vesnici. Obklopená přírodou jsem tudíž byla dennodenně. Každé ráno mě budilo kohoutí kokrhání a slunce, jež mohutně pražilo do mých oken situovaných na východ. Snídala jsem na zahradě, chodila jsem bosky

21.7.2015 v 14:45 | Karma: 25,54 | Přečteno: 3689x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Absurdita blahobytu. Miliardy porcí jídla končí v koši, nejvíc plýtváme doma

5. května 2024

Premium Přestože existují potravinové banky, kam míří neprodané jídlo ze supermarketů a řada hotelů,...

Záchranka na maratonu ošetřila 52 běžců po kolapsu, do nemocnice museli čtyři

5. května 2024  13:30,  aktualizováno  16:58

Záchranáři na Pražském mezinárodním maratonu ošetřili 52 běžců, vesměs po kolapsu. Informovali o...

Čínský prezident přiletěl na návštěvu Francie. „Vítali“ ho naštvaní Tibeťané

5. května 2024  16:57

Do Paříže přiletěl čínský prezident Si Ťin-pching, který v pondělí zahájí dvoudenní státní návštěvu...

Al-Džazíra končí v Izraeli, rozhodla vláda. Televize se chce bránit

5. května 2024  13:28,  aktualizováno  16:20

Izraelská vláda v neděli jednomyslně schválila ukončení činnosti katarské televizní sítě Al-Džazíra...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 86
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 10069x
Impulzivní, nestálá a věčně nerozhodná. Má ráda kvalitní humor, kvalitní literaturu, kvalitní víno a svůj blog plný kvalitní nudy