Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

„Módu považuji za umění," říká fashion blogerka Teruna

Jeden z nejúspěšnejších fashion blogů patří právě ji. Každý den navštíví její stránku více než 1500 čtenářů. Proč tolik lidí zajímá, co má dvaadvacetiletá Tereza na sobě? Proč jsou pod každým jejím článkem desítky komentářů, jež hodnotí její outfit?

Teruna

„Blogy o módě sleduji už několik let. O založení toho svého jsem uvažovala poměrně dlouho. Zároveň jsem si ale nebyla jistá, zda by jej u nás někdo četl. Psát vyloženě pro sebe by mě nebavilo. Nakonec jsem se odhodlala, když jsem zjistila, že už i u nás takové blogy jsou. Nezajímám se jen o fashion blogy, baví mě i blogy fotografů a blogy o jídle - zkrátka se ráda dívám na krásné fotky čehokoliv pěkného. Vracím se na ty, na nichž najdu hezké a kvalitní fotky. Zárukou úspěchu to ale není. A i když se můj blog většinou točí kolem módy, tak záměrem byl spíše blog s fotkami všeho, co se mi líbí a co mě baví."

Co si myslíš, o tom, že většina fashionblogerek se obléká v obchodních řetězcích H&M a Zaře? Nejsou si modely potom podobné? Kde nakupuješ ty?

Sama se oblékám nejčastěji právě v H&M. Podle mě je u nás v tomhle směru stále docela malý výběr, takže ještě dlouho budu nejen na blozích ale i na ulicích stále potkávat lidi ve stejných svršcích. A že si jsou podobné některé modely blogerek? Podle mě každá věc vypadá na každém jinak, ať už třeba díky vzhledu konkrétního člověka nebo díky kombinování s jinými kousky oblečení. Kromě těchto obchodních řetězců ráda zajdu i do secondhandů a poslední dobou stále častěji sázím také na online nakupování, třeba na eBay, Aukru a Mimibazaru. Skvělé poklady za ještě lepší ceny mě většinou potěší nejvíc.

Jaké výhody ti přinesl fashionblog?

Potkala jsem spoustu lidí, kteří mají stejné zájmy a se kterými si skvěle rozumím. Navíc jsem se seznámila i s těmi, kteří se v oblasti módy pohybují pracovně, takže jsem měla možnost se alespoň trochu seznámit s tím, jak to v téhle branži chodí.

Co považuješ za módní prohřešek?

Obecně nemám ráda věci, které působí lacině. Snažím se nesoudit lidi podle toho, co mají na sobě, ale nepůsobí příliš esteticky, když se slečně zařezávají do ramen gelová nebo sepraná ramínka podprsenky.

Zajímáš se o módu víc než jen fashion blogem? Sleduješ nové trendy, módní přehlídky, máš oblíbené návrháře?

Oblíbené návrháře nemám. Nikdy mě příliš nebavilo prohlížet si celé kolekce návrhářů, a to i proto, že jako studentka bych si nic z toho nemohla pořídit a nejspíše bych do trendového oblečení velké částky investovat nechtěla. Jsem ale blázen do kabelek a líbí se mi například od YSL, Mulberry nebo Marc by Marc Jacobs. Trendy, které jsou k vidění na molech se stejně vždy objeví i v těch „smrtelníkům běžnějších" obchodních řetězcích, takže se jim člověk nevyhne.

Chodíš každý den oblékaná tak, aby ses mohla vyfotit na blog? Nebo máš občas den v teplákách nebo oblečení, které bys rozhodně na internetu nechtěla ukázat?

Ani doma nenosím oblečení, které by se mi nelíbilo. Ne, že bych doma chodila v šatech, ale zkrátka si věci, které se mi nelíbí, ani nepořizuju. Ale všechno je podle mě o pocitu. Třeba nedávno jsem si oblékla podle mě vážně krásné šaty, a ten den jsem se v nich necítila dobře, takže když jsem se v nich potom viděla na fotkách, nepůsobilo to na mě dobře.

Co říkáš na fashion boomy, které pronikly skrz fashion blogy? Zelený lak, oversized tričko, legíny? Nezdá se ti to už jako uniforma, za kterou budeš pochválena?

Podle mě to není otázkou blogů. Prostě je to nějaký trend. A kde jinde by se měl objevit než na lidech, které móda baví?

Dáš na komentáře ke svému oblečení? Jak snášíš negativní kritiku?

Měla jsem na blogu už takové reakce, že kritiku snášet neumím. Nevím, asi to nemůžu posoudit sama. Myslím, že kritiku snášet umím, pokud není podaná se zlým úmyslem. Módu považuji za umění a v jakékoliv oblasti umění je kritika hrozně subjektivní. Co mi dá to, když mi někdo napíše: „Tohle ti vážně nesluší!"? Podle mě v tomhle případě kritika ani člověka nikam neposune. Bohužel s anonymitou, která je fenoménem internetu, spousta lidí nakládá docela nevhodně, takže se mi často na blogu objevuje i kritika, která se netýká jen oblečení, ale mě samotné, a to občas nejde snášet dobře.

Teruny blog

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Lenka Veverková | pondělí 25.10.2010 9:25 | karma článku: 24,77 | přečteno: 5722x
  • Další články autora

Lenka Veverková

Co je pravda, a co ne? (Mlčení bobříků, Přísně tajné: Hrubá nemravnost)

... přemýšlím u inscenací Mlčení bobříků a Přísně tajné: Hrubá nemravnost. Autorem obou divadelních her je Tomáš Dianiška, který se při psaní nechal „inspirovat“ skutečnými osobnostmi, událostmi a celkovou atmosférou dané doby.

27.2.2017 v 17:47 | Karma: 12,83 | Přečteno: 757x | Diskuse| Kultura

Lenka Veverková

Taková ta dobře udělaná činohra

Ona ho miluje hluboce, on ji rozumně. Ona žárlí na ni a zlobí se na něho, on vyžírá ji a ona chce zpět své peníze. A on podřezává svině. Zní to jako spletitá hra osudu nebo jako námět mexické telenovely?

27.4.2016 v 9:10 | Karma: 11,59 | Přečteno: 532x | Diskuse| Kultura

Lenka Veverková

Takže vy budete kritička!

"A co vy studujete?" zeptal se mě se zájmem komisař, když jsem znovu neudělala zkoušku z autoškoly. "DAMU," přiznala jsem a hlas se mi klepal. "Tak to byste neměla bejt nervózní, ne?

26.4.2016 v 9:30 | Karma: 16,66 | Přečteno: 1030x | Diskuse| Osobní

Lenka Veverková

A žili šťastně až do smrti...

... říká se na konci skoro každé pohádky, aby byl happy end ještě umocněn a malé děti získaly pocit, že zlo zůstalo navždy poraženo a pravda a láska zvítězily nad lží a nenávistí. Ale bylo to tak doopravdy?

16.3.2016 v 18:28 | Karma: 10,80 | Přečteno: 578x | Diskuse| Kultura

Lenka Veverková

Jak jsem si vysnila terasu

Vyrostla jsem na vesnici. Obklopená přírodou jsem tudíž byla dennodenně. Každé ráno mě budilo kohoutí kokrhání a slunce, jež mohutně pražilo do mých oken situovaných na východ. Snídala jsem na zahradě, chodila jsem bosky

21.7.2015 v 14:45 | Karma: 25,54 | Přečteno: 3689x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5 6:32

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5 6:32

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Z šéfa zahraničního výboru ministrem pro vědu? TOP 09 vybírá ministra

7. května 2024  5:43

TOP 09 pokračuje v hledání ministra pro vědu, výzkum a inovace. Předsednictvo strany se má zabývat...

Vláda má jednat o pomoci ovocnářům, jimž způsobily mrazy milionové škody

7. května 2024  5:34

Vláda má v úterý jednat o pomoci ovocnářům, kterým zničily úrodu jarní mrazy. Program na řešení...

Soud rozhodne o kastracích pro změnu pohlaví, Piráti s tím v koalici neuspěli

7. května 2024

Ústavní soud oznámí, zda operace zůstane podmínkou pro úřední změnu pohlaví. Česko je jedna z...

Večerní parťák na koupací rituál: Vyhrajte balíček od sebamed Baby
Večerní parťák na koupací rituál: Vyhrajte balíček od sebamed Baby

Přebalit, vykoupat, umýt hlavu, pořádně promazat celé tělíčko... Skvělým parťákem pro takový večerní rituál je sebamed Baby. Sháníte-li jednoho...

  • Počet článků 86
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 10069x
Impulzivní, nestálá a věčně nerozhodná. Má ráda kvalitní humor, kvalitní literaturu, kvalitní víno a svůj blog plný kvalitní nudy