Jak jsem cvičila aerobic

To, že nejsem sportovní typ, zmiňuji pokaždé, když se ve mě někdo pokouší vyvolat nadšení pro  honění se za míčem či snad nějakou aktivitu v týmu. Jsem totiž typický kavárenský povaleč, co se rád zpotí maximálně v sauně.

http://www.aerobic.asia/img_aerobics.jpg

Tělocvik pro mě není takovým utrpením, jak se pravděpodobně domníváte. Když si odmyslím gymnastiku, míčové a kontaktní hry, posilování a zábavné soutěže typu "Rozdělte se do dvou týmů, skákejte jako žáby a kvákejte při tom. Tým, který prohraje, bude dělat dřepy.", tak si jej užívám. Rozběhání a rozcvička pro mě není problém, ráda totiž běhám. Stovku, čtyřstovku, osmistovku, dvanáctiminutovku nebo "doběhněte mi pro klíče/třídnici/míč". Užívám si vítr ve vlasech, sluchátka na uších a pohled na zadýchané spolužačky, které na mě ještě před chvílí ječely: "Dělej, přihraj!"

Není však nic horšího než hodina tělocviku pojmenovaná Aerobic. Nejenže postrádám jakýkoli smysl pro rytmus, ale navíc nejsem schopna si zapamatovat tři rozdílné kroky ve správném pořadí. Věčně stojím a nerozhodně se koukám po ostatních. Irituje mě hudba, kterou musím poslouchat. Nevyznám se v anglických pojmenováních a nestíhám jejich ďábelskou rychlost. Ale přesto alespoň jednou do roka musím toto zpestření absolvovat.

Stála jsem ve svých vytahaných teplákách a volném tričku v hale a vyděšeně pozorovala své okolí. Kolem mě byly dva tucty dívek v uplých sportovních gatích a tílkách, která sama sají pot a navíc zpevňují tělo a udržují jisté partie na svých místech. Tu jsem uslyšela rozjařený hlas naší instruktorky, jež s dobrou náladou a neutuchajícím úsměvem vyzývala všechny, aby si to užily, parádně si zacvičily a zaposlouchaly se do té príma muziky, co tu hraje. Protočila jsem oči v sloup a stoupla si co nejvíc dozadu, aby mě náhodou nezasáhlo nadšení, které z ní sálalo.

Začaly jsme zlehka a už se nezastavily. Když jsme zrovna neposkakovaly sem a tam, chodily jsme na místě, abychom nevychladly. První kroky vypadaly jednoduše, princip eLka znám z šachů, takže pohybovat se do tvaru písmene mi poměrně šlo. Horší byly záludné variace, jež navazovaly na znalosti z tanečních, do kterých jsem nikdy nechodila. Mambo! Ča-ča! Byla jsem ztracená. Ostatní z lehkostí sobě vlastní, ladně houpaly svými těly ze strany na stranu, a já - nemehlo - jsem s rudými tvářemi a otevřenými ústy zírala. Pokoušela jsem se něco málo pochytit, ale stále zvyšující se tempo mi nedovolilo získat byť sebemenší náznak úspěchu. Instruktorka usoudila: "Jde vám to všem bezvadně! Přidáme další kroky! V - step a pivot!" Radši jsem dělala, že se mi rozvázala tkanička.

Zastavit se bylo chybou, neb do rozjetéhovlaku se již těžko nastupuje. Obrácené Véčko těžko pochopíte, pokud se nezmůžete alespoň na to jednoduché. Step touch, straddle, slide a chasse. Těžko jsem se zmohla na knee up a najednou jsem měla dělat double kick. Zatímco většina chodila doprava, já šla doleva, ony s úsměvem držely na jednom prstě imaginární talíř a já ho sbírala ze země. Cvičitelka jakoby neviděla, že se potácím bez jakéhokoli ladu a skladu, zvolala: "Supéér! A teď celou sestavu ještě jednou a rychleji. Počkáme si na písničku. Ták a rychle!" Nemohla jsem jen tak utéct, a tak jsem si vymyslela vlastní kroky. Sázela jsem na jistotu. ELko mi šlo, chůze na místě taky, soustředila jsem se na tyto jednoduché prvky. Konečně dozněl taneční remix písně od Michaela Jacksona a já si mohla jít dřepnout na lavičku, kde mi tělocvikář vysekl poklonu: "Lenko, tobě to ale šlo! Sice jsi tam byla trochu někde jinde (bujarý smích), ale zvládla si to, viď." Poté jsme si všechny zatleskaly a obdržely letáček s nabídkou docházet na aerobic pravidelně. Zmačkala jsem ho ve své zpocené ruce a s radostí hodila do koše.

Autor: Lenka Veverková | neděle 28.3.2010 8:33 | karma článku: 25,10 | přečteno: 2784x
  • Další články autora

Lenka Veverková

Co je pravda, a co ne? (Mlčení bobříků, Přísně tajné: Hrubá nemravnost)

... přemýšlím u inscenací Mlčení bobříků a Přísně tajné: Hrubá nemravnost. Autorem obou divadelních her je Tomáš Dianiška, který se při psaní nechal „inspirovat“ skutečnými osobnostmi, událostmi a celkovou atmosférou dané doby.

27.2.2017 v 17:47 | Karma: 12,83 | Přečteno: 758x | Diskuse| Kultura

Lenka Veverková

Taková ta dobře udělaná činohra

Ona ho miluje hluboce, on ji rozumně. Ona žárlí na ni a zlobí se na něho, on vyžírá ji a ona chce zpět své peníze. A on podřezává svině. Zní to jako spletitá hra osudu nebo jako námět mexické telenovely?

27.4.2016 v 9:10 | Karma: 11,59 | Přečteno: 532x | Diskuse| Kultura

Lenka Veverková

Takže vy budete kritička!

"A co vy studujete?" zeptal se mě se zájmem komisař, když jsem znovu neudělala zkoušku z autoškoly. "DAMU," přiznala jsem a hlas se mi klepal. "Tak to byste neměla bejt nervózní, ne?

26.4.2016 v 9:30 | Karma: 16,66 | Přečteno: 1030x | Diskuse| Osobní

Lenka Veverková

A žili šťastně až do smrti...

... říká se na konci skoro každé pohádky, aby byl happy end ještě umocněn a malé děti získaly pocit, že zlo zůstalo navždy poraženo a pravda a láska zvítězily nad lží a nenávistí. Ale bylo to tak doopravdy?

16.3.2016 v 18:28 | Karma: 10,80 | Přečteno: 579x | Diskuse| Kultura

Lenka Veverková

Jak jsem si vysnila terasu

Vyrostla jsem na vesnici. Obklopená přírodou jsem tudíž byla dennodenně. Každé ráno mě budilo kohoutí kokrhání a slunce, jež mohutně pražilo do mých oken situovaných na východ. Snídala jsem na zahradě, chodila jsem bosky

21.7.2015 v 14:45 | Karma: 25,54 | Přečteno: 3690x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Putinova časovaná bomba. Kadyrov umírá, rozjíždí se krvavý boj o trůny

17. května 2024  14:16

Premium Ramzan Kadyrov ještě dýchá, v Čečensku se však už začíná hledat jeho nástupce. Naznačují to i...

KLDR hodnotila přesnost střel odpalem do moře. Kim posílí jaderný program

18. května 2024  10:15

Severní Korea provedla zkoušku odpalu taktické balistické střely do Japonského moře. Severokorejský...

Epidemioložka SZÚ varuje, že legionella může být ve vířivkách i osvěžovačích

18. května 2024

Vysíláme Je černý kašel na ústupu nebo stále ještě představuje hrozbu? A kde se můžeme nakazit záškrtem nebo...

Velká záhada rozluštěna. Bloky na stavbu pyramid přinesl do pouště Nil

18. května 2024

Premium Vědci možná vyřešili záhadu táhnoucí se celá tisíciletí: jak staří Egypťané dotáhli obrovské...

Klimatičtí aktivisté ochromili letiště v Mnichově, vybrali si rušné svátky

18. května 2024  8:34,  aktualizováno  9:49

Letiště v Mnichově dnes ráno dočasně přerušilo provoz v důsledku protestu klimatických aktivistů z...

  • Počet článků 86
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 10069x
Impulzivní, nestálá a věčně nerozhodná. Má ráda kvalitní humor, kvalitní literaturu, kvalitní víno a svůj blog plný kvalitní nudy