Lenka Veverková

Impulzivní, nestálá a věčně nerozhodná. Má ráda kvalitní humor, kvalitní literaturu, kvalitní víno a svůj blog plný kvalitní nudy


 

Lenka Veverková

Jak jsem si vysnila terasu

Vyrostla jsem na vesnici. Obklopená přírodou jsem tudíž byla dennodenně. Každé ráno mě budilo kohoutí kokrhání a slunce, jež mohutně pražilo do mých oken situovaných na východ. Snídala jsem na zahradě, chodila jsem bosky

21.7.2015 v 14:45 | Karma: 25,54 | Přečteno: 3687x | Diskuse| Ostatní

Lenka Veverková

Jak jsem se bála o svůj život

oproti svým kamarádkám si připadám jako hrdinka. Často mi s očima na vrch hlavy vypráví, jak se bály jít v noci domů temnou ulicí či nechodí večer do určitých částí města. Každého kolemjdoucího muže považují za vraha nebo násilníka, projíždějící auto jako schránku na únos. Jejich přítelové na ně čekají na tramvajových zastávkách nebo rovnou před vstupními dveřmi jejich domovů. Jejich rodiče jim volají, jestli dorazily v pořádku domů.

16.8.2014 v 8:28 | Karma: 22,82 | Přečteno: 2052x | Diskuse| Osobní

Lenka Veverková

Jak jsme jely z Glasgow

Dlouhé cesty autobusem mi nikterak nevadí. V autobuse dělám mnoho činností, které bych doma nedělala, protože bych prostě, jak se tak říká, neměla čas. V autobuse si čtu. V autobuse koukám na filmy. V autobuse píšu.

30.6.2014 v 9:11 | Karma: 16,37 | Přečteno: 831x | Diskuse| Cestování

Lenka Veverková

Jak jsem chtěla jít k psycholožce

Na každýho to jednou padne. Smuténka a pocit, že dneska je to fakt na hovno a spáchat sebevraždu je jediný rozumný řešení. Někdo to řeší heslem ráno moudřejší večera a jde se prostě vyspat, jiný si nalije o trochu víc rumu do čaje. Někdo zavolá kamarádce a popláče si na rameni, jiný prostě nemá čas takové blbosti řešit. V moderní době je ale časté, že prostě jdete k psychologovi.

28.6.2014 v 12:10 | Karma: 39,59 | Přečteno: 11670x | Diskuse| Ona

Lenka Veverková

Jak jsem málem nejela na výlet

Vzhledem k tomu, že tento článek píšu již ve vlaku, můžeme si všichni zhluboka oddechnout a otřít pot z čela již u úvodních řádků. Pointa, nepointa, na svůj oblíbený film se koukáte stále dokola, i když už víte, jak dopadne. Nicméně, abych udržela jakési potenciální napětí, dosadila jsem do fejetonu detektivní zápletku a čtenáři se tak mohou po vzoru poručíka Colomba či majora Zemana ponořit do pátrání.

27.5.2014 v 12:40 | Karma: 13,10 | Přečteno: 1514x | Diskuse| Osobní

Lenka Veverková

Jak jsem spustila alarm

V poslední době se mi až příliš často stává, že chci schovat hlavu do písku, otočit se na podpatku a zmizet, nikdy se nevrátit a spálit po sobě mosty. Do bezvědomí se ztrapňuji až příliš často. Jsem pro každou legraci a nevadí mi být veselým kašpárkem pro pobavení vícečlenného kolektivu, ale čeho je moc, toho je občas příliš.

11.4.2014 v 12:20 | Karma: 16,46 | Přečteno: 1041x | Diskuse| Osobní

Lenka Veverková

Jak jsem dofotila

Láska k umění mnohdy navodí pocit, že i vy jste talentovaní. Nač jen pasivně přijímat, tleskat a s úžasem hledět? Je třeba také tvořit! Projevit se skrze hudbu, film, divadlo, fotografii, báseň, tanec, sochu, obraz, instalaci, román, tapiserii či patchwork...

9.4.2013 v 19:20 | Karma: 14,28 | Přečteno: 1643x | Diskuse| Osobní

Lenka Veverková

Jak jsem začala chodit do posilovny

Sama to nechápu. Neprohrála jsem žádnou sázku, ani mi nikdo nedržel u hlavy revolver. Sama od sebe, z vlastní vůle jsem se v letním semestru přihlásila na dva tělocviky, přičemž povinný nemáme ani jeden. Kondiční cvičení a posilovna. Plán byl jasný: ve středu získám potřebnou výdrž a ve čtvrtek svaly.

5.3.2013 v 17:04 | Karma: 34,36 | Přečteno: 6932x | Diskuse| Sport

Lenka Veverková

Jak se měnil můj přístup ke svačinám

Ačkoli odborníci, babičky i maminky tvrdí, že jíst se má pětkrát denně, nikdy jsem tomu nepřikládala přílišnou váhu. V raném dětství jsem byla krmena, ať jsem chtěla či ne. Jídlo se do mého pohublého tělíčka vkládalo lžičkou se skřítkem. Na magickou formuli: "A ještě jednu za maminku," jsem milostivě otevřela ústa a požitkářsky polkla. Během času vymezeného na jídlo musela maminka připomenout mnoho různých osob kvůli nimž má cenu se najíst alespoň do polosyta. Jedla jsem za členy rodiny, za popeláře, pošťačku, pana prezidenta i hlasatelku z rádia.

14.2.2013 v 8:14 | Karma: 29,02 | Přečteno: 1943x | Diskuse| Osobní

Lenka Veverková

Jak jsem chtěla být učitelkou

Být jedináčkem a bydlet na vesnici, kde je věkový průměr kolem sedmdesáti let, by bylo pro každé dítě asi utrpení. Ne však pro mě. Dětství jsem strávila obklopená knihami a sešity. Ruce popsané od propisek, nadšený úsměv na tváři a touha vstřebat co nejvíce informací... Nechápala jsem, proč někteří rodiče dávají svým dětem trest ve formě "zaracha", já domácí vězení brala jako odměnu, kdy mě rodiče nevykazují ven na vzduch se slovy: "Jdi se aspoň na chvíli proběhnout!"

20.1.2013 v 14:57 | Karma: 22,41 | Přečteno: 1521x | Diskuse| Osobní

Lenka Veverková

Jak jsem ztratila peněženku

Poprvé jsem ztratila svou peněženku, když mi bylo osm let. Ten den se konal sportovní den naší základní školy a já v teplákách, tričku a s botami špinavými od antuky skotačila po trávě a fandila svému idolovi z šesté třídy. Běžel vytrvalostní běh a já dočista zapomněla na svůj baťoh s pet flaškou jahodové šťávy, mikinou a peněženkou s provázkem za krk.

3.1.2013 v 8:35 | Karma: 32,92 | Přečteno: 4997x | Diskuse| Osobní

Lenka Veverková

Jak jsem ztratila kufr

Za svůj mladý a poměrně poklidný život se mi podařilo ztratit již spoustu věcí. Od propisek, tužek, slunečních brýlí a deštníků po blbuvzdorné peněženky s provázkem za krk, dioptrické brýle (dodnes nechápu, jak se to mohlo stát) a památeční náhrdelníky po babičkách.

7.10.2012 v 11:32 | Karma: 22,12 | Přečteno: 1744x | Diskuse| Osobní

Lenka Veverková

Jak byla Kočka na prázdninách

Stejně tak jako rodiče odkládají svá nezbedná dítka na prázdniny k babičkám a dědečkům, odložila jsem i já Kočku k mamince. Z Prahy plné smogu, cinkajících tramvají a hlasitých opilců zmizela Kočka na tři měsíce na jih - do čisté přírody plné zpívajích cvrčků a hvězdné oblohy.

13.9.2012 v 7:25 | Karma: 34,62 | Přečteno: 3910x | Diskuse| Osobní

Lenka Veverková

Jak jsme si dali do nosu

Léto si nedovedu představit bez: vypáleného obrysu brýlí na mém zarudlém obličeji, pomalu se roztékající zmrzliny, jež mi stéká po prstech, studeného okurkového salátu, povalování se v parku na dece, pocitu nemuset dělat nic kromě líného otáčení stránek nějaké knížky a bez ovocných knedlíků!

3.7.2011 v 23:26 | Karma: 11,70 | Přečteno: 2982x | Diskuse| Fotoblogy

Lenka Veverková

Jak jsem skákala přes kozu

O své zarputilé nenávisti k týmovým sportům jsem již dlouze hovořila zde. S ruměncem na tváři musím přiznat, že ani gymnastika pro mě není to pravé ořechové.

13.1.2011 v 10:00 | Karma: 22,95 | Přečteno: 4734x | Diskuse| České Budějovice

Lenka Veverková

Jak jsem k Vánocům dostala angínu

Kromě ponožek, pyžam a spodního prádla je zvykem být obdarován knihami, alkoholickými nápoji, keramickými zbytečnostmi a drahou elektronikou. Nemoci jsou předávány jen výjimečně a navíc nezabalené do vánočního papíru.

11.1.2011 v 13:05 | Karma: 33,07 | Přečteno: 6176x | Diskuse| Osobní

Lenka Veverková

Jak nám nejel vlak

V souvislosti s novými jízdními řády je nutné kontrolovat každý cestovatelský záměr na internetové stránce idos.cz nebo přímo na titěrně psaných informačních tabulích, jež mnohdy nevyluští ani zdatný křížovkářský velmistr. A to protože:

21.12.2010 v 13:02 | Karma: 22,42 | Přečteno: 3379x | Diskuse| Cestování

Lenka Veverková

Jak slavím Vánoce

Přístup člověka k vánočním svátkům prochází několika fázemi: v dětství se na ně těší ("Kolik dárků asi dostanu?"), v pubertě jimi opovrhuje ("Jak pokrytecký a trapný je se na sebe usmívat, když se nesnášíme!"), v dospělosti mu připadají zbytečné ("Je to jen obchodní trik, jak nás donutit utratit více peněz!") a ve stáří podlehne sentimentu ("Vezmu vnuky na procházku a ukážu jim, jak se Vánoce slavily za nás!").

9.12.2010 v 13:45 | Karma: 16,51 | Přečteno: 3053x | Diskuse| Osobní

Lenka Veverková

Jak se nám narodilo šest koťátek

Odjakživa jsem chtěla psa, nikoli kočku. Pes je věrný společník, jenž s vámi jde ven za každého počasí, vítá vás veselým štěkáním a skákáním, upírá na vás své smutné oči, když žadoní, a tulí se k vám, když není nejlépe. Zato kočka je pyšná, náladová zmije, která si přijde pro pohlazení a se vztyčeným hřbetem zase pyšně odejde, když ji omrzíte.

7.12.2010 v 10:12 | Karma: 17,52 | Přečteno: 4607x | Diskuse| Osobní

Lenka Veverková

Jak mi teklo do bot

Přestože nepatřím k ženám, jež mají v botníku desítky párů bot a stále kupují další a další, uznávám, že obuv je důležitá a chodit bosky není možné. Obzvlášť na podzim a v zimě, kdy jsou kvalitní chodníky posázené hlubokými kalužemi a cesty plné bahna. Boty jsou v tom případě nutností.

30.11.2010 v 8:00 | Karma: 28,80 | Přečteno: 6295x | Diskuse| Ona

Lenka Veverková

Jak nakupovat z druhé ruky

Z prostého důvodu s oblibou nakupuji v second-handech (pro zarputilé milovníky češtiny: v obchodech s oblečením z druhé ruky) originální zboží za velmi nízkou cenu. O kvalitě se nedá mluvit obecně - můžete narazit na potrhané tričko za 50 Kč i na skvělé sametové šaty za dvacku. Hlavní je mít oči na šťopkách, vytipovat si správná místa a dny, nebát se prohrabovat v nekonečných hromadách šatstva a čekat na slevy (5 Kč za kus!).

29.11.2010 v 11:03 | Karma: 29,48 | Přečteno: 7039x | Diskuse| České Budějovice

Lenka Veverková

Jak jsem šla houbařit

Čerstvý vzduch, vůně smrků a borovic, hebkost mechu, švitoření ptáků a hlavně pobyt na čerstvém vzduchu - to vše svádí k tomu vyrazit si do lesa. Vzít si s sebou navíc košík a po cestě kromě pár klíšťat získat i houby! No neberte to, když to máte zadarmo.

10.8.2010 v 15:28 | Karma: 20,37 | Přečteno: 2240x | Diskuse| Poezie a próza

Lenka Veverková

Jak jsem dostala první špatnou známku

Neb jsem jedináček, neměla jsem nikdy příliš kamarádů a dny trávila povětšinou doma. Stolní hry, karty, puzzle i šachy jsem měla v malíku od čtyř let a začínala jsem se nudit. Abych nezahálela, usmysleli si mí rodičové, že bych se měla již před nástupem do školy naučit číst, psát a počítat. Nadšeně jsem souhlasila.

7.8.2010 v 15:00 | Karma: 17,86 | Přečteno: 2144x | Diskuse| Poezie a próza

Lenka Veverková

Jak se nám narodilo štěně

Každé malé dítě chce psa. A to i když bydlí v paneláku v bytě 2+kk na pražském sídlišti, kde je pro stovky takových jedno hřiště. Nebyla jsem výjimkou a rozmazleným jedináčkovským hlasem přesvědčila své rodiče, aby mi vysněného psa koupili. Racionální argumenty jako: "Kde ho budeme venčit, vždyť tu není žádný pořádný park!" či "Do toho bytu se sem všichni nevejdeme!" jsem lišácky obešla tím, že si nemám s kým hrát.

31.7.2010 v 13:23 | Karma: 36,68 | Přečteno: 5676x | Diskuse| Poezie a próza

Lenka Veverková

Jak si užívám své staropanenské víkendy

Mnozí z Vás si myslí, že jako správná teenagerka vyrážím každý pátek a sobotu do víru noci, kterou protančím, a ráno s hadrem na čele hledám prášky proti bolení hlavy. Opak je pravdou. V poslední době si užívám poklidných víkendů, které mí kamarádi posměšně označují jako staropanenské. Je jim totiž líto má absence na večírcích, které končí až za svítání, či snad na koncertech v zakouřených klubech.

29.7.2010 v 8:48 | Karma: 29,70 | Přečteno: 4125x | Diskuse| Poezie a próza