V tramvaji č. 16

18. 09. 2014 17:30:30
Od té doby, co nepracuju ve čtyřce bez ubrusů, jsem ztratila poměrně častý kontakt s hloupými a omezenými lidmi. Proto mě vždy o to více vyvede z míry situace, kdy někdo takový vstoupí do mé pravdoláskařské bubliny, v níž nikdo nevolí komunisty, nemá rád Dana Landu a všichni používají slova děkuju a prosím.

Záměrně se vyhýbám těmto votráveným a nasraným lidem, co votravujou a nasíraj člověka, protože musí ventilovat svojí nasranost a votrávenost, ale tramvaj je místo střetu. Není kam utéct, když chci včas dojet do cíle.

Dnešek byl jeden z těch hezčích dnů, kdy svítí sluníčko, všichni se radují a taky trochu potí. V tramvaji ohromný vedro, peklo na zemi. Sedím, dávám si vlasy do culíku a někdo mi za mnou zafouká na krk. Otočím se a čekám, že je to muž se strništěm, pětadvacet až třicet let, který má rád divadlo a hudbu, ale je to nějaká důchodkyně. Usoudím, že si asi oddechla úlevou po dosednutí, usměju se a otočím se zpátky. Čtu si a ona mi zas zafouká na krk. To už je mi trochu divné, otočím se a zadívám se, co to znamená.

Žena (Ž) na celou tramvaj: „No co koukáte, co se máte co česat v tramvaji, to máte dělat v koupelně!“

Já: „Prosím?“

Ž: „Já na to nejsem zvědavá tady v tramvaji! Votočte se a nekoukejte na mě!“

Já: „To mi to nemůžete říct normálně? Proč mi normálně neřeknete, slečno, nečešte se tady, a místo toho mi foukáte na krk?“

Ž: „Votoč se a nečum!“

Já: „PROSIM? Co mi tykáte?“

Ž: „No jasný, že ti budu tykat takovýmu drzýmu spratkovi!“

Já: „Mám pocit, že si na mě řešíte svoje problémy. Proč na mě křičíte?“

Ž: „Votoč seee! A nečum! Votoč se a nevotravuj mě!“

Já se vzdávám, otáčím se a zoufale zakroutím hlavou.

Ž: „Máš mozek? Asi nemáš mozek, když kroutíš hlavou?“

Já počítám do desíti a pak říkám: „Vy jste neuvěřitelná, já vás obdivuju, že si dokážete ve všednostech najít zábavu!“

Ž: „Votoč se! Votoč se a nevotravuj mě!“

Myslím si, že je to klasický příklad srážky z blbcem, z něhož nejde odejít s hlavou vztyčenou. Můžu se do nekonečna snažit mluvit klidným hlasem a slušně vysvětlovat, ale blbec si mele svou a stejně mě neposlouchá. Říkám si: násilí nic nevyřeší, když mi už už vystřeluje pravačka, abych dala výchovný pohlavek za ucho. Hlupáci ovšem nejsou děti a mnohdy bývají fyzicky silnější než intelektuálové.

Zároveň paní vlastně z části obdivuji. Pokud se dokáže špatné nálady zbavit už v tramvaji a domů přichází jako rozesmáté sluníčko, mám se co učit. Já si svoje stresy vybíjím pouze na svých bližních, což ve výsledku mrzí víc, než kdybych pozurážela celou tramvaj neznámých lidí. Jo, myslim i vás pane, co si luštíte tu křížovku. Na to tady není nikdo zvědavej!

Autor: Lenka Veverková | čtvrtek 18.9.2014 17:30 | karma článku: 36.37 | přečteno: 6607x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Cestování

Klára Žejdlová

Italské Velikonoce? V mých vzpomínkách to jsou přátelé, rodina…a obžerství

I když to obžerství bylo prokládané dlouhými procházkami. Aby nám vytrávilo. A abychom nasbírali ingredience pro další vaření...

27.3.2024 v 14:48 | Karma článku: 18.17 | Přečteno: 410 | Diskuse

Miroslav Semecký

Nacházíte ve Španělsku? Používáte aplikaci Telegram? Zpozorněte!

Oblíbená komunikační aplikace ve Španělsku končí. Bude vypnuta (zablokován přístup) v řádu několika následujících hodin. Soudce Národního soudu Santiago Pedraz vydal rozhodnutí, ve kterém nařizuje mob..

23.3.2024 v 17:51 | Karma článku: 17.12 | Přečteno: 578 | Diskuse

Jan Vaverka

Bolívie - 6. díl: Den v La Pazu

La Paz je město jako žádné jiné. Dvoumilionová aglomerace sahající až nad 4000 metrů nad moře, ulice jsou strmé, propojené lanovkami, a kolem obrovská kulturní a sociální diverzita.

22.3.2024 v 8:20 | Karma článku: 16.35 | Přečteno: 231 | Diskuse

Aleš Gill

Střípky z KLDR - Díl 26. - Návrat do paralelního vesmíru

Jsou to téměř dva roky od mého posledního článku o KLDR, a téměř tři roky od mé druhé cesty za nejželeznější oponu, jakou si lze představit. A protože informací z KLDR je kvůli uzavřené hranici málo, mohli bychom se tam vrátit.

19.3.2024 v 8:52 | Karma článku: 15.79 | Přečteno: 471 | Diskuse

Libor O. Novotný

Víkend na bitevním poli ve Waterloo

Chcete důkladně pochopit politické a společenské souvislosti, které vedly k porážce Napoleona, případně se vžít do bojů rozhodující bitvy u Waterloo? Památník bitvy na jejím původním místě vám to umožní.

18.3.2024 v 15:00 | Karma článku: 13.22 | Přečteno: 207 | Diskuse
Počet článků 86 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 3976

Impulzivní, nestálá a věčně nerozhodná. Má ráda kvalitní humor, kvalitní literaturu, kvalitní víno a svůj blog plný kvalitní nudy





TOPlist

 

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...