To, že mám díru v botě,

29. 06. 2014 14:11:37
zjistím vždy, až když začne pršet. V ten moment se mi ovšem ihned vybaví všechny ty dětské tábory, vlhko v holínkách i pod očima, začínající bolest v krku a nudle u nosu. Proč mi žádné boty nevydrží déle než jednu sezónu?
nejradši bych chodila bosky
nejradši bych chodila boskyLV

Nezáleží na tom, zda si koupím boty kvalitní či nekvalitní, ve slevě či za plnou cenu, praktické či zcela nepraktické, pohodlné či tlačící a rozdírající mi nohu do krve. Je jedno, jestli boty stály pár stovek nebo tři tisíce, jestli jsou značkové nebo ne. Po chvíli, která není konkrétně definovaná, má však alespoň jedna bota díru a já další jizvu na duši.

Botník je pro mě synonymem obludária, kde mé boty v různém stupni rozkladu spočívají na poličkách a vegetují, dokud je s pláčem neodnesu do kontejneru. Ráda bych byla jednou z těch marnivých žen, které mají desítky párů lodiček, střevíčků, kozaček, balerín, žabek, sněhulí, tenisek, mokasín, holínek, sandálků a dalších druhů, které ani neznám. Některým se prý ani nevejdou všechny páry do botníku, takže je mají vyskládané i různě po bytě. Jak to dělají, že jejich boty vypadají jako nové? Nosí je vůbec? Chodí jen po červených kobercích, které před nimi sluha v uniformě a naleštěných lakýrkách rozmotává, aby nešláply na studenou zem?

Sama se přitom nepovažuji za nikterak dobrodružného tvora, který by dennodenně riskoval život svůj a svých bot. S botami podnikám zcela normálné kroky k přepravě z místa A na místo B. Nutno podotknout, úsečka není jen parkoviště a sedadlo v první řadě Státní opery, kde bych jedné botě ulevila tím, že bych si přehodila nohu přes nohu. Mé cesty jsou zpříjemněné dlažebními kostkami, výmoly, loužemi, trávou, občasným blátem, deštěm, sněhem či skokem přes rozvodněný potok. Pokaždé, když se přede mnou objeví takováto překážka, snažím se balancovat mezi mým hrdinným já, které se snaží odprostit od vztahů k věcem a bere boty jako pouhou část ochrany nohou, a rozmazeným, holčičím já, které by si nejraději sedlo na houpačku a nechalo se zhoupnout na druhou stranu, aby si nezničilo botičky.

Nikdy jsem nebyla člověkem, který by se nechal omezovat tím, co má na těle či na noze. Nenechám si ujít zážitek jen proto, že jsem si vzala blbé boty. Přesto se ráno při jejich výběru snažím řidit alespoň matnou představou toho, co budu dělat. Nicméně můj život je stejně jako každý jiný nevyzpytatelný a nepředvídatelný.

Na jednu ze svých prvních schůzek jsem si oblékla šatičky a boty na vyšším podpatku, očekávajíc procházku a žvanění v kavárně, chlapec mě však, asi aby mě okouzlil, vzal sprejovat grafitti. V rumunském Banátu jsem procházela jeskynními dómy a hopsala nad propastmi v páskových botách z levného módního řetězce, neb mi průvodce řekl, že on sám to chodí v pantoflích. Když mi noha podklouzla a já skončila s obličejem pár centimetrů od ostrých kamenů, došlo mi, že jsem si měla vzít nejen trekingové boty, ale i helmu a chrániče. Na divadelní site specific projekty si bůh ví proč obouvám boty jak do Národního a poté hodinu chodím potmě lesem.

Když si odnáším z obchodu nové boty, v hlavě mi zní všechny ty rady milé prodavačky. "Každý den je otírejte vlhkým hadříkem, na nazouvání používejte lžíci, nastříkejte je sprejem proti barvení, vyživujte je voskem, kartáčujte je, impregnujte je, mažte je krémem, používejte vložky, zouvejte si je opatrně..." Mám pocit, že si domů nesu dítě nebo malé koťátko, o které se musím neustále starat a opatrovat ho. Já chci ale jenom boty!

Autor: Lenka Veverková | neděle 29.6.2014 14:11 | karma článku: 20.18 | přečteno: 1117x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ona

Ivana Lance

USA Georgia vs. Česká Republika

Záleží na tom, jestli jste fanoušcci amerického sladkého a studeného čaje nebo českého piva. Po čem raději sáhnete vy?

28.3.2024 v 16:20 | Karma článku: 13.27 | Přečteno: 182 | Diskuse

Jana Melišová

Nemáte nejaké drobné?

Chcel by som si kúpiť jedlo, nepomôžete mi nejakými drobnými? Otázka, pri ktorej sa mnohí tvária, že nepočujú, prípadne od dotyčného odvracajú zrak, keďže najčastejšie sa ju pýtajú ľudia bez domova nevábneho výzoru.

28.3.2024 v 12:53 | Karma článku: 24.89 | Přečteno: 326 | Diskuse

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 8.30 | Přečteno: 173 |

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma článku: 41.12 | Přečteno: 9166 | Diskuse

Lenka Prokopová

Oslava narozenin

V dávné době mého mládí se slavily narozeniny s dortem, svíčkami, babičkami, dědečky, strýčky a pratetami z třetího kolena. V dnešní době se slaví narozeninová párty hlavně s dalšími dětičkami.

25.3.2024 v 22:12 | Karma článku: 18.44 | Přečteno: 428 | Diskuse
Počet článků 86 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 3976

Impulzivní, nestálá a věčně nerozhodná. Má ráda kvalitní humor, kvalitní literaturu, kvalitní víno a svůj blog plný kvalitní nudy





TOPlist

 

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...