Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak nakupovat z druhé ruky

Z prostého důvodu s oblibou nakupuji v second-handech (pro zarputilé milovníky češtiny: v obchodech s oblečením z druhé ruky) originální zboží za velmi nízkou cenu. O kvalitě se nedá mluvit obecně - můžete narazit na potrhané tričko za 50 Kč i na skvělé sametové šaty za dvacku. Hlavní je mít oči na šťopkách, vytipovat si správná místa a dny, nebát se prohrabovat v nekonečných hromadách šatstva a čekat na slevy (5 Kč za kus!).

kabelka 20,-

Opravdu nejsem milovnicí nakupování v obchodech s konfekčním zbožím, kde na přeplněným tyčích visí na ramínkách kusy stejného oblečení v různých barvách a velikostech. Unavuje mě protahovat se úzkými škvírami mezi stojany, shazovat věci a narážet při tom do lidí. Nebaví mě stát frontu na kabinku a čekat než mi otrávená prodavačka sundá při placení ochranné čipy. Zato sekáče! To je jiná.

Nejdůležitější je najít správný sekáč, jenž splňuje následující požadavky:

1. Oblečení musí být levné! Nakoupit draze umí každý, to není žádný kumšt. Drahé sekáče, honosně se nazývající "vintage obchůdky", ve kterých stojí tričko víc než dvě stovky, nebrat! Držte se zásady: "Kdybych si kus oblečení mohl koupit levněji v normálním obchodě, nebudu ho kupovat obnošené v sekáči." Snažte se ušetřit a nebojte se smlouvat. "Neblázněte, tohle tričko za 40 Kč, vždyť je tady rozpárané. Dám vám třicet, co?"

2. Sekáč musí být v dosahu vašeho bydliště nebo pracoviště. Jezdit daleko za levným zbožím se nevyplácí a navíc vám uniknou slevy, výprodeje a různé akce. Všechny bundy za 50 Kč, tři plus jedno tričko zdarma, vše za 20 Kč, kilo oblečení za čtyřicet korun a tak dále... Aby vás neminuly podobné výhodné ceny, musíte často chodit kolem výlohy nebo chodit jen tak omrkávat, co je nového.

3. Ochotná prodavačka je také důležitá. Vycvičte si ji! Nakupujte často, chvalte sortiment, ptejte se, žádejte si a děkujte. Vyplatí se to. Za chvíli se vám donesou tajné informace (kdy přichází zboží), věci vám bude prodavačka schovávat pod pult ("Myslela jsem, že tenhle svetr by se vám mohl líbit..."), možná budete zavedeni i do skladu a uvidíte zboží dřív než všichni ostatní. Ráj na zemi!

4. Oblečení musí být zachovalé. Nečekejte prvotřídní kvalitu (ale i na tu můžete při troše štěstí narazit), ale mějte svůj standard, pod který nepůjdete. Pokud jste manuálně zruční a vlastníte šicí stroj či máte zlaté české ručičky, nebojte se si oblečení vyzpravit - přešít, támhle ubrat, támhle přidat... My s levýma rukama si vybíráme kusy, které nám sedí a nevypadají jako vyndané z popelnice. Nekupujeme oblečení polité, puckaté, s dírami a příliš malé (ne, nezhubnete do něj). Nepředstavujte si, kdo jej před vámi měl na sobě, a když už se tohoto pocitu nemůžete zbavit, vytvořte si ve své fantazii někoho bohatého, milého a velmi čistotného, který oblečení odložil, protože měl přebytek a vyklízel si svou skříň z ebenového dřeva.

5. Sekáč musí nabízet vyměnění oblečení do tří dnů. Co když zjistíte, že vám oblečení nesedí, nebo snad není tak kvalitní, jak se zdálo na první pohled? Nebo co když si chcete oblečení vzít jen jedenkrát a pak ho vrátit? Jeden z dobrých způsobů, jak zazářit v divadle či na plese pokaždé s novou róbou, je koupit si šaty ze sekáče a druhý den je vrátit se slovy: "Já jsem si to nějak rozmyslela," a odnést si užitečnější kus jako třeba teplou mikinu.

Speciální kategorií je pojízdný sekáč, jenž přijíždí každý týden do města. Obvykle jej naleznete na nějakém víkendovém trhu, někde v koutku se spoustou důchodců okolo, kteří se přehrabují v hromadách oblečení. Nebojte se prorvat se ke zlaté žíle, oblečení obvykle nestojí více než 15 korun za kus a leží zde obrovské množství všeho. Dětské dupačky, obrovské pánské svetry, dámské kostýmky, halenky s ramenními vycpávkami, hawajské šortky, kýčovité potisky na šatech i manšestrové kalhoty s puky. Budete zírat! Pokud se chcete socializovat, nacvičte si následující schéma typických rozhovorů:

a) Jak to jde? "Tak co, jak se dneska máte?" "Nojo, dobře, dobře, jde to." "Tak to je dobře, hlavně, že to jde... Kdyby to nešlo, to by to bylo horší." "Nojo, lepší by to bejt mohlo, ale já si nestěžuju." "Tak vždycky to může bejt lepší, žejo, ale člověk si nevybere."

b) Slevy v obchodech. "V Penny prej slevnili ty rajčata," "Nojo, ale nejsou vodsaď dobrý. Maruška je kupovala a musela je hned zavařit, nejsou dobrý, nejsou. To je lepší si je vypěstovat." "Ale banány tam maj dobrý, tudle jsem je vnučce koupila a jsou dobrý. Takový zelený."

c) Počasí. "Dneska je hezky." "Ale zejtra se to má kazit." "Nojo, má pršet, slyšela jsem to." "Ale jen přeháňky, to se zas vyjasní." "Ale ráno už přituhuje." "To zasejc jo. Tojo."

d) Nemoci a neduhy. "Ten déšť mi nedělá dobře na ty kolena." "Nojo, to ta změna tlaku. Mě zas z toho bolí hlava a je mi mdlo." "Včéra mě škrábalo v krku a dneska mě bolí zuby." "Jo, to já už žádný zuby nemám, ale dásně. Ty bolí. Ty mě bolí."

A nyní pár mých úlovků...

tričko 20,-

svetřík 15,-

sukně 100,- a tričko 5,-

nejkýčovitější svetr 10,-

kožich 150,-

hawai košile 20,-

květované šaty 15,-

kabát 200,-

Autor: Lenka Veverková | pondělí 29.11.2010 11:03 | karma článku: 29,48 | přečteno: 7039x
  • Další články autora

Lenka Veverková

Co je pravda, a co ne? (Mlčení bobříků, Přísně tajné: Hrubá nemravnost)

... přemýšlím u inscenací Mlčení bobříků a Přísně tajné: Hrubá nemravnost. Autorem obou divadelních her je Tomáš Dianiška, který se při psaní nechal „inspirovat“ skutečnými osobnostmi, událostmi a celkovou atmosférou dané doby.

27.2.2017 v 17:47 | Karma: 12,83 | Přečteno: 757x | Diskuse| Kultura

Lenka Veverková

Taková ta dobře udělaná činohra

Ona ho miluje hluboce, on ji rozumně. Ona žárlí na ni a zlobí se na něho, on vyžírá ji a ona chce zpět své peníze. A on podřezává svině. Zní to jako spletitá hra osudu nebo jako námět mexické telenovely?

27.4.2016 v 9:10 | Karma: 11,59 | Přečteno: 531x | Diskuse| Kultura

Lenka Veverková

Takže vy budete kritička!

"A co vy studujete?" zeptal se mě se zájmem komisař, když jsem znovu neudělala zkoušku z autoškoly. "DAMU," přiznala jsem a hlas se mi klepal. "Tak to byste neměla bejt nervózní, ne?

26.4.2016 v 9:30 | Karma: 16,66 | Přečteno: 1028x | Diskuse| Osobní

Lenka Veverková

A žili šťastně až do smrti...

... říká se na konci skoro každé pohádky, aby byl happy end ještě umocněn a malé děti získaly pocit, že zlo zůstalo navždy poraženo a pravda a láska zvítězily nad lží a nenávistí. Ale bylo to tak doopravdy?

16.3.2016 v 18:28 | Karma: 10,80 | Přečteno: 577x | Diskuse| Kultura

Lenka Veverková

Jak jsem si vysnila terasu

Vyrostla jsem na vesnici. Obklopená přírodou jsem tudíž byla dennodenně. Každé ráno mě budilo kohoutí kokrhání a slunce, jež mohutně pražilo do mých oken situovaných na východ. Snídala jsem na zahradě, chodila jsem bosky

21.7.2015 v 14:45 | Karma: 25,54 | Přečteno: 3687x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  12:30

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Ve vaně mi spí cizí muž, nejde vzbudit, volal na policii zoufalý majitel domu

24. dubna 2024  12:29

Policisté na Havlíčkobrodsku vyšetřují neobvyklý případ. Do domu v Úsobí se v úterý večer...

Naučená omluva, bez upřímné lítosti. Za pokus o vraždu dívky dostal Ukrajinec 19 let

24. dubna 2024,  aktualizováno  12:27

Krajský soud v Plzni odsoudil na devatenáct let Ukrajince Viktora Veselovského, který se loni v...

Svobodu se lidovci snažili dostat pryč ze strany, teď kauzu odkládají

24. dubna 2024  12:20

Lidovecká snaha vystrnadit ze strany jednoho ze svých nejznámějších poliků, bývalého šéfa strany a...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 86
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 10069x
Impulzivní, nestálá a věčně nerozhodná. Má ráda kvalitní humor, kvalitní literaturu, kvalitní víno a svůj blog plný kvalitní nudy