První šance

Jsem lékařem již pětatřicet let a troufám si tvrdit, že jsem v naší republice kapacitou a odborníkem na slovo vzatým. Lidé na mě spoléhají a to s sebou samozřejmě nese velkou zodpovědnost. Mými pacienty jsou převážně ženy od třicátého roku, které nejsou spokojeny se svou postavou nebo chtějí být prostě krásnější. Cvičení je nebaví, diety nedodržují, na procházku si nezajdou.

Nejraději sedí v předražené kavárně a ucucávají kafíčko s cukříkem nebo courají  po obchodech v nákupních centrech. Jsou načesané, namalované, vyšperkované, k dokonalosti jim chybí jen tuhle shodit, támhle oříznout a jinde připlácnout. Nechci po nich žádné namáhavé cviky ani hladovění – naopak – nařizuji jim, aby jedly stejně jako doposud, ale pily můj zdokonalující nápoj. Léčba je to poměrně drahá, ale účinná a rychlá - to paninky požadují, tak jsem preparát vymyslel.


Tuhle ke mně přišla rozšafná padesátnice, hned se svlékla do půl pasu a začala se tahat za břicho a ukazovat mi: „Doktůrku, tuhle pneumatičku bych potřebovala dát pryč, tady na tom zadečku taky trošku a na stehnech malinko taky. Manžel vždycky říkal, že jsem tlustá, tak mu chci ukázat, že můžu bejt pořádná kočka,“ řekla a puberťácky se zahihňala. Sundal jsem si brýle z nosu, abych dál nemusel okukovat tu její pudinkovou konzistenci  a do mlhy jsem se jí otázal: „Do kdy to potřebujete, mladá paní?“ „Čoveče, doktůru, do co nejdřív. Povidám do co nejdřív. Na Výroční ples bych chtěla vypadat jako tá... Bardotová.“ Udělalo se mi mdlo. Dokáži mnoho, ale z Růžičkový Bardot? „Pokusím se, dám vám trošku vyšší dávku než je obvyklé, ale nic se nesmí přehánět.“ Napsal jsem jí recept, popleskal po rameni a když se konečně odkolíbala, mohl jsem se nakrátko natáhnout na postel a dát si šlofíka.



Pocit z dobře vykonané práce jsem neztratil po celý následující týden. Když se pak v mé ordinaci objevil uřícený prošedivělý muž sportovní postavy v obleku, nechápal jsem, kdo by to mohl být. Čelo se mu lesklo potem a vlasy měl rozcuchané. „V pondělí! V pondě-lí!“ křiknul na mě, celý zadýchaný. „V pondělí tu byla moje manželka! Moje manželka! Tu byla! A vy! A vona tu byla a teď tu neni!“ Nechápal jsem, co mi chce říct. „Mluvte pomalu, není vám rozumět,“ žádal jsem a snaživě jsem se naklonil přes stůl. „Byla tu a vy jste z ní udělal úplně nikoho jinýho! Vona už neni vona!“ Takže proměna se povedla, pousmál jsem se pod knírkem a skromně jsem dodal: „To nestojí za řeč.“ To ho dopálilo ještě víc. „Vy! Vy jeden! Co s ní  teď bude?“


Jaké bylo moje překvapení, když rozčílený muž vybalil z kufříku mojí pacientku složenou na čtyřikrát, pěkně pečlivě jako hedvábnou dečku. „Vypila ten váš dryák, pak se nafoukla... A praskla," řekl dramaticky. „Namouduši praskla,“ zopakoval a ukázal na šikmou ránu přes celé břicho. „Říkal jsem jí, nepij to, neblbni, bude v tobě žbluňkat, ale nedala si říct,“ vyprávěl a mimoděk ji hladil po vlasech, jež připomínaly mop na podlahu. „To není možné,“ zakroutil jsem hlavou. „To se ještě nikdy nestalo,“ měl sem hlavu v dlaních a neodvážil jsem se mu podívat do očí. Taková ostuda! „No jen se koukejte. Jen se koukejte!“ Musel jsem vzhlédnout. Elegán přede mnou rozprostřel svou manželku, která byla suchá jako list a bezradně pokrčil rameny. „Kolik toho vypila?" zeptal jsem se se strachem v hlase. „Tolik, kolik jste jí předepsal," řekl značně nakvašeně. Prohledal jsem svojí kartotéku a našel kopii receptu. Hned mi to bylo jasné, nedbalostí jsem napsal 15 litrů místo 1,5.

„To se moc omlouvám je mi líto..." začal jsem a pravačkou rychle zavřel své spisy.  „Ale chyba nebyla na naší straně. Vaše manželka měla nejspíše alergickou reakci. Teď to nebudu zjišťovat, mám ještě hodně práce. Každopádně z právního hlediska nejsme napadnutelní, poněvadž než jste vstoupili do našeho pořadu První šance, tak jste podepsali tento dokument," zvýšil jsem hlas, protože jsem viděl, jak se chce začít bránit. "A tento dokument," ukázal jsem na hromádku papírů v rohu mého stolu „říká, že neručíme za jakékoli problémy spojené s užitím nápoje. Proto vás musím poprosit - tohle si zase složte a odejděte, mám ještě další pacientku." Chlápek byl naprosto konsternován, uklidil si manželku zpátky do kufříku a u dveří se ještě otočil a šokovaně na mne zamrkal. Já už ale vytáčel číslo mého ředitele: „Tenhle díl nebudeme moci odvysílat, stala se taková menší chybka..."

Autor: Lenka Veverková | neděle 24.5.2009 12:23 | karma článku: 17,39 | přečteno: 2031x
  • Další články autora

Lenka Veverková

Co je pravda, a co ne? (Mlčení bobříků, Přísně tajné: Hrubá nemravnost)

... přemýšlím u inscenací Mlčení bobříků a Přísně tajné: Hrubá nemravnost. Autorem obou divadelních her je Tomáš Dianiška, který se při psaní nechal „inspirovat“ skutečnými osobnostmi, událostmi a celkovou atmosférou dané doby.

27.2.2017 v 17:47 | Karma: 12,83 | Přečteno: 757x | Diskuse| Kultura

Lenka Veverková

Taková ta dobře udělaná činohra

Ona ho miluje hluboce, on ji rozumně. Ona žárlí na ni a zlobí se na něho, on vyžírá ji a ona chce zpět své peníze. A on podřezává svině. Zní to jako spletitá hra osudu nebo jako námět mexické telenovely?

27.4.2016 v 9:10 | Karma: 11,59 | Přečteno: 531x | Diskuse| Kultura

Lenka Veverková

Takže vy budete kritička!

"A co vy studujete?" zeptal se mě se zájmem komisař, když jsem znovu neudělala zkoušku z autoškoly. "DAMU," přiznala jsem a hlas se mi klepal. "Tak to byste neměla bejt nervózní, ne?

26.4.2016 v 9:30 | Karma: 16,66 | Přečteno: 1028x | Diskuse| Osobní

Lenka Veverková

A žili šťastně až do smrti...

... říká se na konci skoro každé pohádky, aby byl happy end ještě umocněn a malé děti získaly pocit, že zlo zůstalo navždy poraženo a pravda a láska zvítězily nad lží a nenávistí. Ale bylo to tak doopravdy?

16.3.2016 v 18:28 | Karma: 10,80 | Přečteno: 577x | Diskuse| Kultura

Lenka Veverková

Jak jsem si vysnila terasu

Vyrostla jsem na vesnici. Obklopená přírodou jsem tudíž byla dennodenně. Každé ráno mě budilo kohoutí kokrhání a slunce, jež mohutně pražilo do mých oken situovaných na východ. Snídala jsem na zahradě, chodila jsem bosky

21.7.2015 v 14:45 | Karma: 25,54 | Přečteno: 3687x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Pořadatelka nahé párty dostala v Rusku pokutu, provinila se kritikou války

25. dubna 2024  15:14

Moskevský soud ve čtvrtek uložil pokutu 50 tisíc rublů (asi 12 750 korun) televizní moderátorce a...

S vládou nemá smysl pokračovat v jednáních, a to ani za účasti prezidenta, řeklo ANO

25. dubna 2024  10:15,  aktualizováno 

V atriu Poslanecké sněmovny proběhla tisková konference stínové vlády hnutí ANO. Poslanci mluvili...

POLITICKÝ DIÁŘ: Pověstná „střídačka“ ODS a Kupkův úspěch na kongresu

25. dubna 2024

Premium Byť se před čtrnácti dny na kongresu ODS v Ostravě téměř nic nestalo (natož aby šlo o něco...

Odvrátili jsme dronový útok na Minsk z území Litvy, tvrdí Bělorusko

25. dubna 2024  13:11,  aktualizováno  14:56

Šéf běloruské tajné služby (KGB) Ivan Tertel ve čtvrtek uvedl, že se podařilo zmařit dronový útok...

  • Počet článků 86
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 10069x
Impulzivní, nestálá a věčně nerozhodná. Má ráda kvalitní humor, kvalitní literaturu, kvalitní víno a svůj blog plný kvalitní nudy