Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Není notebook jako notebook

Vedete si speciální sešítky a diáře? Mám sice ráda libý zvuk pravidelného ťukání do klávesnice, nic se ale nevyrovná tichému škrábání propisky na papíře.

blok nebo klávesnice?(da) Jsem veskrze moderní člověk, co u počítače stráví každý den pár hodin (ať už dobrovolně, nebo ze školních povinností). Ne, netrávím romantické večery při svíčkých a nepíšu si deníček, spíše napíšu pár článků na blog, abych měla zpětnou vazbu od mých potenciálních čtenářů. Přesto mnohem raději zaznamenávám své myšlenky, nápady a důležité úkoly na papír. A nejlépe do speciálních sešitů, které jsem si k tomuto účelu zřídila. Vlastním jich značný počet a když jedu někam na delší čas (tzn. víc než jeden den, smích) potřebuji je mít s sebou. Navíc ještě vozím obyčejné tužky, gumu, zvýrazňovače, propisky a fialové pero (sice s ním nepíšu, ale je tak hezký!). Můj baťoh je pak z poloviny zabrán psacími potřebami, druhá půlka je pro knížky a časopisy a navrchu se krčí peněženka, mobil, klíče a kapesníky. Nic víc, ale cítím, že mi roste hrb. Jako desetiletá jsem si pečlivě vedla svůj deníček, kam jsem si každý den pilně vypisovala, co jsem měla k snídani i k obědu, co jsem dostala za známky a jak se budu učit. Ano, byla jsem šprt. Ve dvanácti letech jsem si zřídila speciální sešit o lidech z mého okolí a každému věnovala jednu stránku, kde jsem o něm napsala vše, co mě napadlo. Když to čtu zpětně, střídavě rudnu studem a smíchem. Pro názornou ukázku si dovolím citovat: Ali: ...Už se s nim líbala (já ještě s nikym)... má hezkou postavu, ale nelíbí se mi její zuby... Je trochu jako já. Často si totiž vymejšlí. Zjistila jsem, že z jejích historek musim tak 30% ubrat, aby to byla pravda... O Dáše: ... Už se líbala a dvakrát chodila s Kaktusem... Je moc chytrá, ale asi míň než já (Nefandi se!!!)... Její mamka chce, aby se Dáša hodně učila, ale Dáša používá taháky...

Měla jsem taky spoustu sešitu, do nichž jsem si opisovala vtipy, v lepovala obrázky, psala povídky a kreslila. Nicméně to již odvál čas a já teď tvořím pouze s počítačem. Avšak sešitů mám habaděj. Mám velký diář, do nějž si zapisuji všechny úkoly a povinnosti podle hesla "Co si nezapíšu, to nemám." Jsem bez něho jako bez ruky (levé) a ulehčuje mi život seč může. Další sešit je plný upomínek na knihy, co si musím půjčit v knihovně, na hudbu, kterou si musím sehnat, na osobnosti, o kterých si chci něco zjistit, o pořadech a filmech, na něž se chci podívat atd. Jednou za čas vezmu sešit do ruky a googluju o sto šest. Dále vlastním sešit plný citátů z knih, poznámek ke knihám, co čtu, úryvků, zajímavých pasáží a mých nápadů ke knize. Prostě podklady pro čtenářský deník.

Mám taky sešit, do kterého píšu nápady na články, věci, co mě inspirovaly, věty, co použiju... Prostě můj soukromý psací bordel. Pro mě nepostradatelná věc. Často do tohohle sešitu smolím hrozným rozkodrcaným písmem v ranním autobusu články na koleni. Mimoto si ještě píšu do knih, do mobilu, po rukou a na okraje časopisů a novin. Stejně mám pocit, že jsem si někde něco napsala a nevím kam...

Autor: Lenka Veverková | úterý 3.6.2008 8:19 | karma článku: 19,83 | přečteno: 2817x
  • Další články autora

Lenka Veverková

Co je pravda, a co ne? (Mlčení bobříků, Přísně tajné: Hrubá nemravnost)

... přemýšlím u inscenací Mlčení bobříků a Přísně tajné: Hrubá nemravnost. Autorem obou divadelních her je Tomáš Dianiška, který se při psaní nechal „inspirovat“ skutečnými osobnostmi, událostmi a celkovou atmosférou dané doby.

27.2.2017 v 17:47 | Karma: 12,83 | Přečteno: 757x | Diskuse| Kultura

Lenka Veverková

Taková ta dobře udělaná činohra

Ona ho miluje hluboce, on ji rozumně. Ona žárlí na ni a zlobí se na něho, on vyžírá ji a ona chce zpět své peníze. A on podřezává svině. Zní to jako spletitá hra osudu nebo jako námět mexické telenovely?

27.4.2016 v 9:10 | Karma: 11,59 | Přečteno: 531x | Diskuse| Kultura

Lenka Veverková

Takže vy budete kritička!

"A co vy studujete?" zeptal se mě se zájmem komisař, když jsem znovu neudělala zkoušku z autoškoly. "DAMU," přiznala jsem a hlas se mi klepal. "Tak to byste neměla bejt nervózní, ne?

26.4.2016 v 9:30 | Karma: 16,66 | Přečteno: 1028x | Diskuse| Osobní

Lenka Veverková

A žili šťastně až do smrti...

... říká se na konci skoro každé pohádky, aby byl happy end ještě umocněn a malé děti získaly pocit, že zlo zůstalo navždy poraženo a pravda a láska zvítězily nad lží a nenávistí. Ale bylo to tak doopravdy?

16.3.2016 v 18:28 | Karma: 10,80 | Přečteno: 577x | Diskuse| Kultura

Lenka Veverková

Jak jsem si vysnila terasu

Vyrostla jsem na vesnici. Obklopená přírodou jsem tudíž byla dennodenně. Každé ráno mě budilo kohoutí kokrhání a slunce, jež mohutně pražilo do mých oken situovaných na východ. Snídala jsem na zahradě, chodila jsem bosky

21.7.2015 v 14:45 | Karma: 25,54 | Přečteno: 3687x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Kdo je Matěj Ondřej Havel? Skaut a učitel dějepisu může nahradit Langšádlovou

26. dubna 2024  10:37

Za jeho životopis by se nemusel stydět ani Mirek Dušín z legendárních Rychlých šípů. Nástupcem...

PŘEHLEDNĚ: Češi vyberou 21 europoslanců. Kandiduje i Mourek s mimozemšťany

26. dubna 2024  10:37

O křesla v Evropském parlamentu se na začátku června utká třicet uskupení. Podle průzkumu agentury...

Řecko Kyjevu PVO nedodá, potřebujeme ji sami, říká. Španělé pošlou jen rakety

26. dubna 2024  10:35

Španělsko ani Řecko nedodají Ukrajině systémy protivzdušné obrany, které Kyjev žádá k obraně před...

Emisní povolenky, jak jsou nastaveny, zadupou náš průmysl do země, řekl Bžoch

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno  10:24

Přímý přenos Tématu Green Dealu a jeho možné revize, se věnovali kandidáti pro volby do Evropského parlamentu v...

  • Počet článků 86
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 10069x
Impulzivní, nestálá a věčně nerozhodná. Má ráda kvalitní humor, kvalitní literaturu, kvalitní víno a svůj blog plný kvalitní nudy