Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak přemoci únavu?!

Mnozí z vás to znají taky - vstát v šest ráno, stát u stroje do čtyř s pauzou na oběd a pak se z fabriky vrátit domů, vynýst koš, dojít nakoupit, sednout si s večeří k televizi, usnout u ní a v deset se přesunout do postele. A ráno zas. Mám to podobný!

chce se mi spát!LV

Každý všední den vstát v šest, škola třikrát od osmi, dvakrát od sedmi, každopádně odejít za tmy, přijít za tmy, zapnout topení, umejt nádobí, vynýst koš a lehnout na postel s pocitem: "Jít spát v šest je trochu blbý, ne?" - ovšem někdy nevydržím a zahodím den jako jeden z těch dalších nepotřebných referátů na fyziku. Uf. Ráno vstanu a jsem vyčerpaná stejně jako včera, i když jsem spala dvanáct hodin a měla bych se cítit jako po čtrnáctidenní rekreaci v lázních. Ale houby! Není tomu tak a já stále nevím proč.

Únava se mnou cloumá od prvního zazvonění budíku (melodie Fire Alarm na nejvyšší možný stupeň vyzvánění), ztěží otevřu oči a malátně na šáhnu na mobil, aby zazvonil ještě za pět minut. Když konečně přemluvím samu sebe, abych vstala z vyhřáté postele, doploužím se do kuchyně a ještě po slepu si uvařím kávu. Třesu se zimou, kofein na mě nemá sebemenší vliv, usnula bych klidně s hrnkem v ruce. Nicméně s pohledem na teploměr se jdu obléct. Již od prvního dne zimy si přeji jaro. Nyní jsem už ve stavu, kdy každé ráno pláču a přeji si, aby teploměr byl rozbitý. Na začátku února jsem se doslechla, že od poloviny měsíce má být teplo. Naladila jsem se do lepší nálady, abych jaro přivítala s úsměvem, trpělivě odstříhavala metr, 15. únor jsem měla v diáři se sluníčkem a srdíčkem... A co z toho? Je dvaadvacátého a dnes bylo minus deset! Slzy mi zamrzají na tváři.

Zima má na mě špatný vliv. Nedostatek světla, teplota pod bodem mrazu, červené uši, rozpraskané rty, jinovatka na obočí, studený nos, namodralé ruce, zamlžené brýle, když se snažím dýchat jen do šály, a třesavka. Jako v každé místnosti s okny, kde je více než pět lidí, tak i v naší třídě se za chvíli objeví spory o vydýchaném vzduchu a přílišné zimě po otevření okna. Někteří nemůžou dýchat, jiní se klepou zimou. Hádky se stupňují, pranice vrcholí a v závěru není nikdo spokojen, neboť oken je otevřeno málo a zároveň moc.

Usínám v autobuse, usínám při sledování seriálu, usínám při domácích úkolech, usínám při čtení knížky, usínám ve škole, usínám ráno, usínám odpoledne, usínám brzy v pátek večer, usínám po obědě v neděli. Spím nepřetržitě a stále nemám naspáno tolik, abych byla čilá.

Jaký jsou vaše tipy na zahnání únavy? Napište mi je, pokud jste náhodou neusnuli už při čtení tohohle blogu.

Autor: Lenka Veverková | úterý 22.2.2011 8:25 | karma článku: 25,72 | přečteno: 5966x
  • Další články autora

Lenka Veverková

Co je pravda, a co ne? (Mlčení bobříků, Přísně tajné: Hrubá nemravnost)

... přemýšlím u inscenací Mlčení bobříků a Přísně tajné: Hrubá nemravnost. Autorem obou divadelních her je Tomáš Dianiška, který se při psaní nechal „inspirovat“ skutečnými osobnostmi, událostmi a celkovou atmosférou dané doby.

27.2.2017 v 17:47 | Karma: 12,83 | Přečteno: 757x | Diskuse| Kultura

Lenka Veverková

Taková ta dobře udělaná činohra

Ona ho miluje hluboce, on ji rozumně. Ona žárlí na ni a zlobí se na něho, on vyžírá ji a ona chce zpět své peníze. A on podřezává svině. Zní to jako spletitá hra osudu nebo jako námět mexické telenovely?

27.4.2016 v 9:10 | Karma: 11,59 | Přečteno: 531x | Diskuse| Kultura

Lenka Veverková

Takže vy budete kritička!

"A co vy studujete?" zeptal se mě se zájmem komisař, když jsem znovu neudělala zkoušku z autoškoly. "DAMU," přiznala jsem a hlas se mi klepal. "Tak to byste neměla bejt nervózní, ne?

26.4.2016 v 9:30 | Karma: 16,66 | Přečteno: 1028x | Diskuse| Osobní

Lenka Veverková

A žili šťastně až do smrti...

... říká se na konci skoro každé pohádky, aby byl happy end ještě umocněn a malé děti získaly pocit, že zlo zůstalo navždy poraženo a pravda a láska zvítězily nad lží a nenávistí. Ale bylo to tak doopravdy?

16.3.2016 v 18:28 | Karma: 10,80 | Přečteno: 577x | Diskuse| Kultura

Lenka Veverková

Jak jsem si vysnila terasu

Vyrostla jsem na vesnici. Obklopená přírodou jsem tudíž byla dennodenně. Každé ráno mě budilo kohoutí kokrhání a slunce, jež mohutně pražilo do mých oken situovaných na východ. Snídala jsem na zahradě, chodila jsem bosky

21.7.2015 v 14:45 | Karma: 25,54 | Přečteno: 3687x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

VIDEO: Kdo nejlíp vříská? Soutěž v imitaci racků vyhrál malý chlapec

26. dubna 2024  20:36

Devítiletý Cooper Wallace z britského Chesterfieldu v neděli vyhrál čtvrté mistrovství Evropy v...

Ukrajinci se snaží před bojem utéct do Rumunska, v řece mnozí najdou smrt

26. dubna 2024  20:26

Tisíce Ukrajinců se od počátku ruské invaze pokusily překonat řeku Tisu na hranici s Rumunskem ve...

Mohly by hlídat tisíce dětí. Většině z dětských skupin ale stát nedá peníze

26. dubna 2024

Premium Míst pro děti ve školkách je zoufalý nedostatek. Státu se pro letošek přihlásilo 180 lidí z...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 86
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 10069x
Impulzivní, nestálá a věčně nerozhodná. Má ráda kvalitní humor, kvalitní literaturu, kvalitní víno a svůj blog plný kvalitní nudy