Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak nám nejel vlak

V souvislosti s novými jízdními řády je nutné kontrolovat každý cestovatelský záměr na internetové stránce idos.cz nebo přímo na titěrně psaných informačních tabulích, jež mnohdy nevyluští ani zdatný křížovkářský velmistr. A to protože:

LV

A) Miniaturní písmo přečte jen ten, kdo má vytrénované oči pravidelným studováním příbalových letáků u léků nebo ten, kdo má u sebe běžně lupu.

B) Nalepené kusy jízdního řádu jsou buď počmárané, natržené, roztrhané, popřípadě úplně chybí.

C) Chce to určitou průpravu a míru intuice pochopit jízdní řád. To, že umíte číst z mapy, neznamená, že se orientujete v jízdním řádě. A naopak.

Ach, to jsem se jednou neuváženě rozhodla dopředu si neprostudovat změny a zdravým selským rozumem si řekla: „Přece nezruší jediný noční vlak (22.40), který spojuje České Budějovice se směrem Prachatice, Strakonice. Přece si České dráhy nemyslí, že lidé chtějí odjíždět nejpozději v 20.01. Zvlášť v sobotu, kdy se chodí do kina, do divadla, na víno, na pivo, na kus řeči nebo kus jídla… Nejsou to blázni a škudlilové, vždyť ten vlak jezdí povětšinou celkem naplněný…“ naivně jsem se ujišťovala už bez dosahu k internetu a doufala v dobro věci.

Po skončení divadla jsme si rychle vypili své víno a cvalem uháněli na vlak, aby nám neujel. Avšak už informační tabule naznačovala jistou předzvěst zkázy. U výdeje jízdenek jsme se nesměle dotázali, kam zmizel náš vlak. „No, ten přece nejezdí. To nevíte?“ podivila se dáma v modré blůzce, jakoby nejezdil už dobrých dvacet let. „Cože?“ vyjekla jsem překvapeně s pomyšlením na to, že dnešní noc nestrávím doma, ale v oblečení do divadla se budu promenádovat bůhví kde. „Vždyť donedávna jezdil!“ stála jsem si za svým a přála si, aby byl okamžitě vypraven vlak nový. „Změna jízdních řádů,“ odpověděla mi s klidem. „- už nejezdí!“ a strčila mezi nás zábranu, aby dál nemusela poslouchat mé zoufalé naříkání. „A v kolik jede další?“ ozvala jsem se bojácně se zaklepáním a omluvným úsměvem. „V 6.01. Rychlík!“

Nic naplat. Chvíli jsem si zoufala, následně nadávala a zle se obořovala na České dráhy, jež způsobily, že se devatenáctiletá dívka bude toulat nočními ulicemi v -17°C. Poté jsme začali vymýšlet alternativní plán na přežití. Nádražní čekárna se samozřejmě zavírá (a stejně to tam je nepohodlné, smradlavé, špinavé a neútulné), takže se přesuneme za teplem do nočních podniků.

Noc jsem strávili zajímavým způsobem – putováním z jednoho podniku do dalšího (postupně totiž zavíraly) až jsem skončila v non-stopu s dvěma bezdomovci, jednou tlustou odbarvenou a navrch ještě opilou ženštinou, kterou se nemotorně snažil sbalit plešatý ťunťa středních let. Své mizivé šance ihned po příchodu tří metalistů (cca 40 let, dlouhé vlasy, nejistý krok, pětikoruny do jukeboxu a Iron Maiden, ty vole!) ztratil.

Všechny jsem je nenápadně a hlavně nevěřícně sledovala nad sklenicí coca coly (bylo by čiré bláznovství objednávat si v nonstopu presso). Můj přítel mi mezitím uprostřed rozhovoru usnul na rameni a já se snažila neudělat to samé, aby moje kabelka neskončila v rukou probouzející se dámy ve froté županu. Asi v pět hodin zabouchal na dveře holohlavý drsňák, sebejistě zašel za bar, vzal si něco z pod pokladny a rázně odešel. Nikdo se ničemu nepodivil, zabodla jsem tedy znovu oči do časopisu a ve světle automatů a jednoho lustru jsem se snažila rozeznat od sebe jednotlivá písmenka.

Zábava však teprve začínala. Zpívalo se, objímalo se, nemotorně se tančilo a opilecky hulákalo. Chudák ťunťa již byl vyšachován sebejistým a věčně lichotícím blbečkem, který už ženštinu objímal a šeptal jí do ouška slizké řečičky. Těsně před naším odchodem se vzbudil bezdomovec, převlékl se do "čistých" věcí a tiše nadával: "Puberťáci sprostý! Kdo to má poslouchat. Sem už nepůjdeme. V šest otvírají na nádraží, tak si tam půjdeme číst. A Vánoce na ulici rozhodně nestrávíme!"

Autor: Lenka Veverková | úterý 21.12.2010 13:02 | karma článku: 22,42 | přečteno: 3379x
  • Další články autora

Lenka Veverková

Co je pravda, a co ne? (Mlčení bobříků, Přísně tajné: Hrubá nemravnost)

... přemýšlím u inscenací Mlčení bobříků a Přísně tajné: Hrubá nemravnost. Autorem obou divadelních her je Tomáš Dianiška, který se při psaní nechal „inspirovat“ skutečnými osobnostmi, událostmi a celkovou atmosférou dané doby.

27.2.2017 v 17:47 | Karma: 12,83 | Přečteno: 757x | Diskuse| Kultura

Lenka Veverková

Taková ta dobře udělaná činohra

Ona ho miluje hluboce, on ji rozumně. Ona žárlí na ni a zlobí se na něho, on vyžírá ji a ona chce zpět své peníze. A on podřezává svině. Zní to jako spletitá hra osudu nebo jako námět mexické telenovely?

27.4.2016 v 9:10 | Karma: 11,59 | Přečteno: 531x | Diskuse| Kultura

Lenka Veverková

Takže vy budete kritička!

"A co vy studujete?" zeptal se mě se zájmem komisař, když jsem znovu neudělala zkoušku z autoškoly. "DAMU," přiznala jsem a hlas se mi klepal. "Tak to byste neměla bejt nervózní, ne?

26.4.2016 v 9:30 | Karma: 16,66 | Přečteno: 1028x | Diskuse| Osobní

Lenka Veverková

A žili šťastně až do smrti...

... říká se na konci skoro každé pohádky, aby byl happy end ještě umocněn a malé děti získaly pocit, že zlo zůstalo navždy poraženo a pravda a láska zvítězily nad lží a nenávistí. Ale bylo to tak doopravdy?

16.3.2016 v 18:28 | Karma: 10,80 | Přečteno: 577x | Diskuse| Kultura

Lenka Veverková

Jak jsem si vysnila terasu

Vyrostla jsem na vesnici. Obklopená přírodou jsem tudíž byla dennodenně. Každé ráno mě budilo kohoutí kokrhání a slunce, jež mohutně pražilo do mých oken situovaných na východ. Snídala jsem na zahradě, chodila jsem bosky

21.7.2015 v 14:45 | Karma: 25,54 | Přečteno: 3687x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

  • Počet článků 86
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 10069x
Impulzivní, nestálá a věčně nerozhodná. Má ráda kvalitní humor, kvalitní literaturu, kvalitní víno a svůj blog plný kvalitní nudy