O mé odtažitosti

8. 12. 2010 10:50:28
Poplácáváte se se svými kamarády přátelsky po zádech? Cucháte ostatním vlasy nebo je rošťácky cvrnkáte do nosu? Loučíte se objetím a přidáváte jako bonus dvojité políbení na tvář? Se mnou to prosím nedělejte...

LV

Začalo to už v dětství - zatímco ostatní děti na návštěvách volaly na dospělé teto/strejdo, já nechápala proč. "To není žádná tvoje teta! My nejsme příbuzný," ohrazovala jsem se, když někdo takto drze oslovil MOU maminku. Neměla jsem potřebu korzovat po chodbách školy zavěšená do ostatních spolužaček. Nechtěla jsem, aby mě učitelky hladily po hlavě a říkaly mi: "Šikovná holčička..." Utíkala jsem před vlhkými pusami na rodinných oslavách a po prvním políbení při hře flaška jsem si ještě dlouho utírala ústa kapesníkem. Odmítala jsem se při hodinách tělocviku chytat s někým za ruku, když se mělo běhat ve dvojicích, a kontaktní sporty mi také byly proti srsti.

Odjakživa jsem v tomhle dotýkání byla jaksi neohrabaná. Místo abych se tetelila radostí, když mě někdo chce vřele obejmout, odtahovala jsem se a nezáměrně tím vyzývala k proxemickému tanci. Nechápala jsem, proč bych si k tělu měla pouštět někoho cizího.

A je tomu tak stále. Nevítám se s lidmi dlouhým sevřením jako bychom se neviděli tři měsíce, nelíbám ostatní na obě tváře (a ještě jednu na pravou). S hihňáním sleduji dlouhé pozdravy - povětšinou hlavně mladých mužů - jak si nejdřív plácnou obě dlaně o sebe, ruku sevřou v pěst a třísknou se navzájem klouby a poté kolem sebe skáčou. Nevím, čím to je. Asi špatnou výchovou? Nebo tím, že jsem jedináček?

Kde je chyba? V přílišné srdečnosti ostatních, kteří neznají hranic a narušují můj osobní prostor? Nebo v mé nepřístupnosti a neochotě otevřít se lidem, které neznám?

Naštěstí jsem se již naučila stisku ruky, který bez okolků přijímám (ovšem nikoli nabízím). Nejsem tedy naprostým vyděděncem ze společnosti. Pevný stisk zvládám, ale s tím ostatním jsem na štíru. Vždy mě vyvede z míry člověk, co se ke mně po potřesení ruky nakloní nebezpečně blízko a chce přitisknout svou tvář na mou. Zaskočí mě také každý neznámý, který mi v hudebním klubu sáhne na rameno a chce se seznamovat. "Hele, promiň, já už musím jít," vymlouvám se a utíkám na druhou stranu místnosti. S přehnanou zdvořilostí mám také problém - proč by mi měl někdo líbat - podle jeho slov - mou krásnou ručku?

Ostatní mou reakcí (odtažením se, zakaboněním se, odmítavým gestem...) nechápou a stěží ji tolerují. "Netýkavka jedna!" myslí si a ještě mě na povzbuzenou poplácají po předloktí: "Jen se nedělej!" říkají mi rovnou na tykačku. Jsem zděšená. Kdy přestalo být normální udržovat si odstup?

Autor: Lenka Veverková | středa 8.12.2010 10:50 | karma článku: 26.21 | přečteno: 4673x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Osobní

Tereza Ledecká

I duše mohou plakat

Někdy potkáte někoho, bez koho už nedokážete žít..., a tak, když vás osud rozdělí a pak následně zase spojí, neváháte ani chviličku... (Pro Marušku... )

29.3.2024 v 11:16 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 75 |

Tereza Ledecká

IQ tykve ?

Jednou v Básnících se Štěpán Šafránek zeptal pana profesora, "Jak člověk pozná, že je blb?" Pamatujete, co mu na to odpověděl? "Chytrej člověk to nepozná nikdy, a blbci je to jedno!" Tak vám přeju, ať nikdy nedojdete poznání...

28.3.2024 v 14:15 | Karma článku: 13.68 | Přečteno: 252 |

Lucie Svobodová

Magor

Přátelé, širší rodina - každý reagoval na mé členství odlišně. Někteří na mě neustále křičeli, že jsem magor. Jiní si to pravděpodobně také mysleli, ale rozhodli se nechat si to pro sebe.

28.3.2024 v 8:59 | Karma článku: 13.69 | Přečteno: 1500 | Diskuse

Vlastík Fürst

Pravopis máš hrozný, ale piš dál!

Jaké máte vzpomínky na svá školní léta? Měli jste také svého oblíbeného učitele - učitelku? Nebo jste dokonce byli platonicky zamilovaní do vaší kantorky - kantora?

27.3.2024 v 14:30 | Karma článku: 22.66 | Přečteno: 475 | Diskuse

Tereza Ledecká

Sněžkolezkyně

My Češi jsme pověstní svými nákupními výpravami do Polska, ale věřte, že na dně Lomniczky nic nekoupíte, a ještě za to draze zaplatíte

20.3.2024 v 23:29 | Karma článku: 10.93 | Přečteno: 297 |
Počet článků 86 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 3976

Impulzivní, nestálá a věčně nerozhodná. Má ráda kvalitní humor, kvalitní literaturu, kvalitní víno a svůj blog plný kvalitní nudy





TOPlist

 

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...