Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak se nám narodilo šest koťátek

Odjakživa jsem chtěla psa, nikoli kočku. Pes je věrný společník, jenž s vámi jde ven za každého počasí, vítá vás veselým štěkáním a skákáním, upírá na vás své smutné oči, když žadoní, a tulí se k vám, když není nejlépe. Zato kočka je pyšná, náladová zmije, která si přijde pro pohlazení a se vztyčeným hřbetem zase pyšně odejde, když ji omrzíte.

alternativa k topení koťátek

Je to logické. Už tak jsem dost náladová a nepotřebuji, aby mi ještě nějaké zvíře svým nadřazeným chováním přivádělo k šílenství. Chci dlouhé procházky nebo běh s příjemným společníkem, co dokáže mlčet, a ne si hřát na prsou hada, jenž mě poškrábe svými ostrými drápy, když jej sevřu příliš srdečně. Kočku jsem ze zásady odmítala již od dětství.

Avšak můj mírumilovný tatínek, ochránce zvířat a pravidelný divák pořadu Chcete mě?, jednoho dne přišel s naditou taškou, co se hýbala, a bez okolků v naší kuchyni vypustil na světlo boží velikou kočku. "Asi se někomu zatoulala, běhala tam a pořád mňoukala a zmrzla by... Tak jsem ji přinesl," vysvětlil stručně a odešel za vytrvalého křiku mé matky. "Co s ní budeme dělat? A kde bude? A kdo ji bude krmit?" hořekovala ta veskrze praktická žena. Kočka okamžitě zaběhla za sporák, kde na sebe vytrvalými zvukovými projevy strhávala pozornost, a to především našich psů, kteří se snažili o seznámení. "Tam zůstat nemůže," řekla a já nevěděla, jestli ji roztálo srdce nebo se bála o přístroj, u něhož denně trávila několik hodin.

Kočku jsme lákaly ven na mléko, piškoty, pečenou rybu i syrové maso, ale ona neustále nervózně přešlapovala ve tmě a usedavě mňoukala. Psi byli odvedeni na zahradu a já šla pro otce, jemuž byl zadán úkol hodný chlapa. Odtáhnout sporák. Pro změnu tedy vychytralá kočka přesídlila za ledničku a zůstala tam až do rána. Při prvním zakokrhání kohouta (ano, tento příběh je z jednadvacátého století) se nás nevítaná návštěvnice rozhodla probudit škrábáním na dveře. Moje maminka milující vstávání stejně jako pečení vánočního cukroví se s nadávkami vypotácela z postele a smetákem hnala nebohou kočku ven z domu, přičemž se jí podařilo vstoupit na poskvrněné místo na koberci, kde si kočka označila své teritorium. Tímto nezpůsobilým chováním kočka nadobro ztratila výsadu vstupu do domu, ale už k nám přilnula a dlouhou dobu se schovávala na půdě, kam jsme ji s otcem tajně chodili krmit.

Z počátečního šoku se kočka vyhrabala poměrně rychle a za chvíli si ochočila i naše psy, které si měřila pohrdavým pohrdavým pohledem a provokativně se procházela nebezpečně blízko kolem nich. Se zdviženým ocasem se proplétala mezi nohama, rozkošnicky přivírala oči a tiše předla, když jsem ji hladila za uchem. Už i maminka roztála a pobízela mě, ať kočce mléko přihřeji, než ji ho donesu.

Za pár měsíců se nám kočka poctivě zakulacovala, přestože jsme ji nikterak nepřecpávali. Ano, šťastný den chlupaté prvorodičky se tryskem blížil. Břicho skoro tahala po zemi a psy rovnou sekala do čumáku, jen co se k ní přiblížili. Na půdě jsme ji vytvořili útulný koutek z krabic, sena a starých dek. Vše bylo připraveno a já se těšila až koťátka budu moci tahat sem a tam, tisknout k nim svůj nos a pusinkovat je na čumák. Koťata jsou mnohem lepší než kočky - nekonfliktní, bezmocná, tulivá a miloučká. Chtějí jen teplo a jídlo, později ještě provázek a zmuchlaný papírek.

A jednoho rána jich bylo šest. Jednoho rána jsme měli sedm koček. Jednoho rána se začalo mluvit o tom, že bychom se měli koček zbavit úplně.

Hysterickým záchvatem plným slz jsem dala najevo svůj nesouhlas a odešla trucovat do pokoje. Jako správný jedináček jsem věděla, které vynucovací prostředky musím zvolit, abych dosáhla svého. Jakým způsobem bylo pět koťat donuceno, aby opustila náš pozemek, jsem nikdy nezjistila, každopádně jedno kotě mi bylo ponecháno.

"Jedna kočka porodí šest koťat. Teď máme kočky dvě..." přemýšlela moje maminka nahlas a ohřívala v mikrovlnce o čtvrt litru mléka víc.

Autor: Lenka Veverková | úterý 7.12.2010 10:12 | karma článku: 17,52 | přečteno: 4607x
  • Další články autora

Lenka Veverková

Co je pravda, a co ne? (Mlčení bobříků, Přísně tajné: Hrubá nemravnost)

... přemýšlím u inscenací Mlčení bobříků a Přísně tajné: Hrubá nemravnost. Autorem obou divadelních her je Tomáš Dianiška, který se při psaní nechal „inspirovat“ skutečnými osobnostmi, událostmi a celkovou atmosférou dané doby.

27.2.2017 v 17:47 | Karma: 12,83 | Přečteno: 757x | Diskuse| Kultura

Lenka Veverková

Taková ta dobře udělaná činohra

Ona ho miluje hluboce, on ji rozumně. Ona žárlí na ni a zlobí se na něho, on vyžírá ji a ona chce zpět své peníze. A on podřezává svině. Zní to jako spletitá hra osudu nebo jako námět mexické telenovely?

27.4.2016 v 9:10 | Karma: 11,59 | Přečteno: 531x | Diskuse| Kultura

Lenka Veverková

Takže vy budete kritička!

"A co vy studujete?" zeptal se mě se zájmem komisař, když jsem znovu neudělala zkoušku z autoškoly. "DAMU," přiznala jsem a hlas se mi klepal. "Tak to byste neměla bejt nervózní, ne?

26.4.2016 v 9:30 | Karma: 16,66 | Přečteno: 1028x | Diskuse| Osobní

Lenka Veverková

A žili šťastně až do smrti...

... říká se na konci skoro každé pohádky, aby byl happy end ještě umocněn a malé děti získaly pocit, že zlo zůstalo navždy poraženo a pravda a láska zvítězily nad lží a nenávistí. Ale bylo to tak doopravdy?

16.3.2016 v 18:28 | Karma: 10,80 | Přečteno: 577x | Diskuse| Kultura

Lenka Veverková

Jak jsem si vysnila terasu

Vyrostla jsem na vesnici. Obklopená přírodou jsem tudíž byla dennodenně. Každé ráno mě budilo kohoutí kokrhání a slunce, jež mohutně pražilo do mých oken situovaných na východ. Snídala jsem na zahradě, chodila jsem bosky

21.7.2015 v 14:45 | Karma: 25,54 | Přečteno: 3687x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí

26. dubna 2024  12:04

Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...

Zelenskyj odvolal šéfa kybernetické špionáže kvůli skandálu s bytem manželky

1. května 2024  22:26

Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj odvolal šéfa kybernetického oddělení tajné služby SBU...

V Břeclavi na chlapce spadla branka, na následky zranění zemřel

1. května 2024

V Břeclavi ve středu v podvečer po úrazu na hřišti zemřel dvanáctiletý chlapec. Policie okolnosti...

Řidič Porsche srazil ve Vysočanech ženu s kočárkem, ta utrpěla vážná zranění

1. května 2024  20:36

V pražských Vysočanech sjel řidič automobilu ze silnice a srazil ženu s kočárkem. Podle mluvčího...

Školák měl v osmi letech dvě mrtvice. Nemocných dětí od covidu přibývá

1. května 2024

Premium Netušili jsme, že mrtvici mohou dostat i děti, říkají rodiče těch, které to zažily. Některé dokonce...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 86
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 10069x
Impulzivní, nestálá a věčně nerozhodná. Má ráda kvalitní humor, kvalitní literaturu, kvalitní víno a svůj blog plný kvalitní nudy