Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak mi teklo do bot

Přestože nepatřím k ženám, jež mají v botníku desítky párů bot a stále kupují další a další, uznávám, že obuv je důležitá a chodit bosky není možné. Obzvlášť na podzim a v zimě, kdy jsou kvalitní chodníky posázené hlubokými kalužemi a cesty plné bahna. Boty jsou v tom případě nutností.

kdo by to do nich řekl?! vždyť maj takovou hezkou kapsičku!

Podzim, který se po dlouhém babím létu objevil v plné síle, se ohlásil prudkým poklesem teplot. Najednou nebylo možné bez újmy vesele hopsat v balerínách či střevíčkách, ba i mé oblíbené látkové kecky musely ustoupit do pozadí botníku. Vyrazila jsem tedy na lov za podzimní obuví. Rozhodně jsem nechtěla nic drahého, přeplácaného, moderního a špičatého, spíše něco ve stylu: "Tyhle boty si vzala ze skříně svýmu fotrovi nebo babičce?"

Obešla jsem pár normálních (rozuměj nesekáčových) obchodů a sortiment mě ničím nepřekvapil, takže jsem opět zamířila na jistotu do second-handu. Omámena obrovským množstvím bot jsem se ihned zula a v ponožkách se brouzdala hromadou vysokých, nízkých, malých, velkých, hezkých, ošklivých, kožených, obnošených, jako nových, teplých bot se šněrováním, bez šněrování, s kožíškem, bez kožíšku, s podpatkem, bez podpatku... A pak jedny s kapsičkou! Věřte-nevěřte, boty s kapsičkou jsem viděla poprvé. Tu se bez ohledu na praktičnost (Co si do té kapsičky asi dám? Vejde se tam něco jiného než desetikoruna a žvýkačka? Žvýkačka do boty?) ukázala v celé kráse má marnotratnost.

Dopadla jsem jako každá druhá žena, která si koupí lodičky na vysokém podpatku, i když sama dobře ví, že by více využila zdravotní pantofle. Dala jsem přednost vzhledu před charakterem stejně jako každý kluk v pubertě, jenž se rozhlíží po své první holce. Áchjo. Tenké boty s úzkou podrážkou (ale s kapsičku!) jsem si hrdě nesla k pokladně a za mnou zůstávaly vyteplené poklady vhodné na Sibiř i na koulovačku.

Doma jsem se v nich pyšně procházela sem a tam a boty ukazovaly svou milou tvář a tvářily se hrozně nenápadně (jsme kvalitní a vydržíme ti léta!). Vyrazila jsem tedy ven. Podzimní plískanice, louže tady, louže támhle, seběhnout kopeček a vyběhnout schody. Na autobusové zastávce jsem s úlekem zjistila, že podrážka na jedné botě se začíná odchlípávat. Nebylo čas běžet zpátky domů, autobus už je tady. "Koupím si vteřiňák a spravím to jedna radost," rozhodla jsem se statečně. Nesledovala jsem snad Rady ptáka Loskutáka dlouhá léta zbytečně! Nervózně jsem však pomrkávala na svou pravou nohu a dělala opatrnější kroky.

V autobuse jsem při podrobnější prohlídce málem omdlela, protože jsem zjistila, že podrážka se pomalu ale jistě odlupuje celá. "Zlatý hadrový kecky," spílala jsem, "kupovat si boty v sekáči, to jsou nápady!" Přede mnou byla ještě dvacetiminutová cesta do centra, záchrana v nedohlednu. Vystoupila jsem a dávala si pozor, aby nikdo nespatřil mou hanebnou koupi a nevysmál se mi (byl by to stupeň trapasu číslo 3).

Po pár minutách chůze mi bylo jasné, že tyhle boty jsou trest boží. Podrážka pravé nohy se odlepila celá, levá byla z půlky pryč. Napadly mě jen dvě možnosti: a) Sednu si na chodník a budu brečet, dokud nepřijde někdo, kdo mi dá boty své. b) Půjdu hrdinně dál, snažíc se, aby si mě nikdo nevšiml.

Ve tvářích jsem byla celá červená, ale držela jsem se hesla "hlavně nenápadně". Díky Bohu za to, že se na podzim stmívá už před pátou hodinou. Brzy jsem pod rouškou tmy mohla jít na další autobusovou zastávku a jet domů s promrzlýma, mokrýma nohama a podrážkami v kabelce. Jaká elegantní mladá dáma jsem byla!

Slibuju, že příště už napíšu o něčem, co bude bavit i pány... Pomalu si přijdu jak Cindy Kerberová (moje nejoblíbenější blogerka na iDnes),

Autor: Lenka Veverková | úterý 30.11.2010 8:00 | karma článku: 28,80 | přečteno: 6295x
  • Další články autora

Lenka Veverková

Co je pravda, a co ne? (Mlčení bobříků, Přísně tajné: Hrubá nemravnost)

... přemýšlím u inscenací Mlčení bobříků a Přísně tajné: Hrubá nemravnost. Autorem obou divadelních her je Tomáš Dianiška, který se při psaní nechal „inspirovat“ skutečnými osobnostmi, událostmi a celkovou atmosférou dané doby.

27.2.2017 v 17:47 | Karma: 12,83 | Přečteno: 757x | Diskuse| Kultura

Lenka Veverková

Taková ta dobře udělaná činohra

Ona ho miluje hluboce, on ji rozumně. Ona žárlí na ni a zlobí se na něho, on vyžírá ji a ona chce zpět své peníze. A on podřezává svině. Zní to jako spletitá hra osudu nebo jako námět mexické telenovely?

27.4.2016 v 9:10 | Karma: 11,59 | Přečteno: 531x | Diskuse| Kultura

Lenka Veverková

Takže vy budete kritička!

"A co vy studujete?" zeptal se mě se zájmem komisař, když jsem znovu neudělala zkoušku z autoškoly. "DAMU," přiznala jsem a hlas se mi klepal. "Tak to byste neměla bejt nervózní, ne?

26.4.2016 v 9:30 | Karma: 16,66 | Přečteno: 1028x | Diskuse| Osobní

Lenka Veverková

A žili šťastně až do smrti...

... říká se na konci skoro každé pohádky, aby byl happy end ještě umocněn a malé děti získaly pocit, že zlo zůstalo navždy poraženo a pravda a láska zvítězily nad lží a nenávistí. Ale bylo to tak doopravdy?

16.3.2016 v 18:28 | Karma: 10,80 | Přečteno: 577x | Diskuse| Kultura

Lenka Veverková

Jak jsem si vysnila terasu

Vyrostla jsem na vesnici. Obklopená přírodou jsem tudíž byla dennodenně. Každé ráno mě budilo kohoutí kokrhání a slunce, jež mohutně pražilo do mých oken situovaných na východ. Snídala jsem na zahradě, chodila jsem bosky

21.7.2015 v 14:45 | Karma: 25,54 | Přečteno: 3687x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

VIDEO: Kdo nejlíp vříská? Soutěž v imitaci racků vyhrál malý chlapec

26. dubna 2024  20:36

Devítiletý Cooper Wallace z britského Chesterfieldu v neděli vyhrál čtvrté mistrovství Evropy v...

Ukrajinci se snaží před bojem utéct do Rumunska, v řece mnozí najdou smrt

26. dubna 2024  20:26

Tisíce Ukrajinců se od počátku ruské invaze pokusily překonat řeku Tisu na hranici s Rumunskem ve...

Mohly by hlídat tisíce dětí. Většině z dětských skupin ale stát nedá peníze

26. dubna 2024

Premium Míst pro děti ve školkách je zoufalý nedostatek. Státu se pro letošek přihlásilo 180 lidí z...

Izraelský ministr Ben Gvir měl nehodu, auto po nárazu skončilo na střeše

26. dubna 2024  19:04

Izraelský ministr národní bezpečnosti Itamar Ben Gvir měl autonehodu ve městě Ramla ve středu země....

  • Počet článků 86
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 10069x
Impulzivní, nestálá a věčně nerozhodná. Má ráda kvalitní humor, kvalitní literaturu, kvalitní víno a svůj blog plný kvalitní nudy