Lenka Veverková

Impulzivní, nestálá a věčně nerozhodná. Má ráda kvalitní humor, kvalitní literaturu, kvalitní víno a svůj blog plný kvalitní nudy


 

Lenka Veverková

Jak jsem se nechala ostříhat na krátko

Vlasy jsou horkým tématem pro každého z nás. Muži jsou hákliví na otázky kolem začínajících koutů a postupně stále se zvětšující potupné plešky. Ženy zase tráví hodiny a hodiny u kadeřnic a stále dokola si pročítají tipy a triky na zdravé vlasy. Následně si kupují drahé šampony a masky na vlasy, aby je v zápětí mohly zničit odbarvováním a narovnáváním.

28.7.2010 v 15:34 | Karma: 30,63 | Přečteno: 9415x | Diskuse| Poezie a próza

Lenka Veverková

Jak jsem chodila do dramaťáku

Jako malé dítě jsem byla cvičenou opičkou, jež na povel před celým příbuzenstvem recitovala předlouhé básničky, zpívala veselé i smutné písničky a trhavě sebou škubala na všechny strany do rytmu popu i folklóru.

4.6.2010 v 15:45 | Karma: 15,97 | Přečteno: 2460x | Diskuse| Osobní

Lenka Veverková

Jak jsem cvičila aerobic

To, že nejsem sportovní typ, zmiňuji pokaždé, když se ve mě někdo pokouší vyvolat nadšení pro honění se za míčem či snad nějakou aktivitu v týmu. Jsem totiž typický kavárenský povaleč, co se rád zpotí maximálně v sauně.

28.3.2010 v 8:33 | Karma: 25,10 | Přečteno: 2784x | Diskuse| Poezie a próza

Lenka Veverková

Jak se u nás peklo vánoční cukroví

Moje maminka s příchodem prosince pravidelně vzdychá: "Raději bych vařila pro dvacet lidí než pekla na Vánoce." Přitom je hospodyňkou snadno srovnatelnou s Magdalenou Dobromilou Rettigovou - vařit, smažit, grilovat, fritovat, dusit, nakládat, konzervovat, udit i zavařovat umí. Jen v tom pečení to trochu pokulhává. Zatímco si mí kamarádi v pondělí k svačině nosí bábovky, perníky, dortíky a koláčky, co zbyly z nedělního poobědního moučníku, já ožužlávám ztvrdlý rohlík se salámem či svírám řízek mezi dvěma chleby. Neznám kuchyni provoněnou pečeným domácím chlebem či vánočkou. Avšak poznám, kdy se maminka péct pokouší. Poté dva dny větráme.

16.12.2009 v 13:33 | Karma: 22,74 | Přečteno: 3254x | Diskuse| Poezie a próza

Lenka Veverková

Jak jsem chodila do dramaťáku

Jako malé dítě jsem byla cvičenou opičkou, jež na povel před celým příbuzenstvem recitovala předlouhé básničky, pěla skočné i žalostné písně na přání a škubala sebou na všechny strany do rytmu samby i čači.

5.12.2009 v 14:00 | Karma: 19,38 | Přečteno: 2207x | Diskuse| Poezie a próza

Lenka Veverková

Jak jsem se poprvé zamilovala

První láska je důležitým mezníkem v životě každého. Nezáleží na tom jestli je vám deset nebo čtyřiapadesát, jestli máte nadváhu, nebo trpíte podvýživou - šimrání v břiše vám dá najevo, že jste potkali toho pravého.

13.11.2009 v 15:29 | Karma: 26,65 | Přečteno: 3076x | Diskuse| Poezie a próza

Lenka Veverková

Jak jsem si poprvé uvědomila hodnotu peněz

Peněz si musíme vážit, zvlášť když si je nevyděláváme sami, ale dostáváme je od našich rodičů, kteří pro každou korunu hodiny a hodiny dřou. Je poté velkou drzostí bankovky muchlat, ztrácet či dokonce využívat k nepravostem.

17.7.2009 v 9:05 | Karma: 22,19 | Přečteno: 2336x | Diskuse| Osobní

Lenka Veverková

Jak jsem měla otřes mozku

Už od dětství jsem milovnicí bicyklů. Mám ráda vítr ve vlasech, mouchy mezi zuby a kilometry v nohách, kvůli kterým se poté nemohu normálně pohybovat. Pokud nemusím, nepokouším se zdolávat dlouhé úseky a jezdím jen po známých cestám, abych neohrožovala jak sebe, tak především ostatní. Často totiž zapomínám, po které straně se jezdí a která brza se mačká. Nejsem parťák na kolo, s nímž můžete jet týden a on vás obdařuje dobrou náladou a svačinou z batohu. Jsem ten typ, co po pár kilometrech kňučí, že chce přestávku, a po pár dalších nadává na sluníčko, mraky, teplotu, hmyz a přírodní podmínky.

13.7.2009 v 8:50 | Karma: 15,16 | Přečteno: 2149x | Diskuse| Osobní

Lenka Veverková

Jak jsem byla detektivkou

Jednoho dne jsme se s kamarádkou rozhodly, že máme dost toho věčného sledování televize a že chceme dobrodružství prožít samy na vlastní pěst. Inspirovány poručíkem Colombem, komisařem Rexem a hlavně Jessicou Fletcherovou ze seriálu To je vražda, napsala jsme si do baťohu sbalily vše potřebné. Kapesní nůž, odrbaný sešit, propisky, lupu, křídy a svačinu. Oblékly jsme se do tmavého oblečení, na hlavy nasadily kšiltovky a na krk si zavěsily dalekohledy. Profesionálky jak víno.

11.7.2009 v 23:29 | Karma: 16,67 | Přečteno: 1959x | Diskuse| Poezie a próza

Lenka Veverková

Jak jsem měla neštovice

Některé děti jsou pořád zdravé. Ať se válejí v písku, strkají si špinavé prsty do pusy, olizují chodníky a pobíhají v dešti bez pláštěnky. Jiné můžete držet ve skleníku, oblékat jim teplé mikiny a utírat jim ruce do navlhčených ubrousků a ony stejně mají nudli u nosu a huhlavým hlasem vás prosí, aby je nebolelo v krku. Já samozřejmě byla ten druhý případ.

10.7.2009 v 17:15 | Karma: 22,57 | Přečteno: 3071x | Diskuse| Osobní

Lenka Veverková

Jak jsem byla světluškou

Když jsme se přestěhovali z Prahy, města plného smogu, prachu a kyselých dešťů, na vesnici s vůní polní trávy, kvítí a hnoje, byla jsem dost překvapená. Špatně se mi dýchalo a často jsem musela stát vzadu u auta, když se startovalo, aby mé plíce dostaly spravedlivou dávku černého vzduchu. Chtěla jsem zpátky do civilizace i za cenu toho, že zemřu bídnou smrtí na rakovinu plic ve třiceti.

1.7.2009 v 11:19 | Karma: 31,61 | Přečteno: 5056x | Diskuse| Osobní

Lenka Veverková

Jak jsem chodila na balet

Každé malé dítě s jiskřičkami v očích chce navštěvovat zájmové kroužky. U chlapců převládá touha navléknout se do propocených trenýrek a utíkat ve snaze sebrat soupeři míč, puk a nebo alespoň čest. Dívky většinou otvírají svá ústa s mléčnými zuby v pěveckých sborech a nebo ohýbají těla v rytmu hudby. Talentovaní jedinci, jenž v pomatení smyslů počmárají pastelkami zeď, jsou záhy posláni do výtvarných kroužků, kde jsou z nich najednou umělci s velkou fantazií. Děti se zápalkami v ruce jsou za uši tahány k dobrovolným hasičům a milovníci výletů a tatranek jsou zas nastrčeni ke skautům.

30.6.2009 v 7:52 | Karma: 23,94 | Přečteno: 2458x | Diskuse| Osobní

Lenka Veverková

Jak jsem psala čtvrtletku

Každá čtvrtletní práce z matematiky je v naší rodině takovou malou maturitou. Už týden dopředu propadám záchvatům paniky ("Já to nezvládnu!"), flegmatičnost ("Vždyť je to stejně jedno...") se střídá se zoufalou, naivní snahou ("Vypočítám si dvacet příkladů a pak si dám deset slovních úloh."). Depresi ("Asi propadnu a půjdu na kuchařku!") střídá ještě větší deprese ("Kdybych nepřišla do školy, tak se po mně ani neshánějte..."). Mívám kruhy pod očima, rozcuchané vlasy a počmárané ruce. Jsem roztěkaná, nervózní a chci hlavně ticho. Tichoooo!

12.6.2009 v 16:27 | Karma: 27,66 | Přečteno: 2828x | Diskuse| Osobní

Lenka Veverková

Jak jsem si šla zaplavat

Jedno z mých vánočních předsevzetí znělo: Začít chodit plavat. V půlce března jsem si uvědomila, že déle to odkládat nelze a razantně si zbalila plavky, ručník a mýdlo.

21.3.2009 v 14:30 | Karma: 29,57 | Přečteno: 2938x | Diskuse| Poezie a próza

Lenka Veverková

Jak jsem měla křečka

Vzpomínám si na to moc dobře. Byly mi asi tři a asi jako každé dítě jsem chtěla psa. Malého, huňatého kamaráda, který by mě vítal štěkotem a usínali bychom spolu v náručí. Pravda, tehdá jsem se hodně koukala na televizi a líbila se mi hlavně Lassie a komisař Rex.

16.7.2008 v 13:02 | Karma: 25,17 | Přečteno: 4800x | Diskuse| Osobní